رنو ساندرو
مشخصات فنی خودرو رنو ساندرو
- موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
- حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
- حداکثر قدرت : ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
- حداکثر گشتاور: ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
- شتاب: ۰ تا ۱۰۰ ۱۱٫۵ ثانیه
مزایای رنو ساندرو
- کیفیت ساخت
- فضای جادار کابین
- دوام فنی نسبت به رقبا
- تعلیق نرمتر از 206
- گیربکس دستی JHQ
- گیربکس اتومات مشترک با 206 و مگان
معایب رنو ساندرو
- امکاناتی کمتر از رقبا
تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو
اصول نگهداری خودرو ساندرو
موتور و جلوبندی رنو ساندرو از قطعات با کیفیت استفاده شده است شما باید سرویس های دوره ای این خودرو را به موقع انجام دهید با انجام دادن سرویس های دوره ساندرو هیچ مشکلی برای این خودرو پیش نخواهد آمد این خودرو به دلیل هاچبک بودن طرفدار های بسیاری را در ایران به خود جذب کرده است.سرویس های مهم ماشین ساندرو
تعویض تسمه تایم ماشین های رنو ساندرو
در تعمیرگاه تخصصی ساندرو تعویض کیت کامل تسمه تایم در هر 60 هزار کیلومتر صورت می گیرد. با توجه به نکاتی که در دفترچه راهنمای خودروی رنو ساندرو درج شده است. در صورتی که تعویض تسمه تایم خودروی را به تعویض بیندازید؛ پاره شدن تسمه تایم سبب بهم ریختن زمان حرکت سوپاپ و پیستون می شود و خرابی های جبران ناپذیری را به بار می آورد. در نظر داشته باشید پارگی تسمه تایم علاوه بر ضرر مالی ممکن است ضرر جانی نیز داشته باشد.
تعویض روغن گیربکس خودرو ساندرو
تعویض روغن گیربکس در تعمیرگاه تخصصی ساندرو هر 50 هزار کیلومتر صورت می گیرد که زمان استاندارد با توجه به دفترچه راهنمای خودرو ساندرو می باشد. در نظر داشته باشید اگر روغن گیربکس به موقع تعویض نشود سبب کاهش فشار روغن و خرابی قطعات داخل گیربکس می شود. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که تعویض روغن گیربکس حتما می بایست توسط دستگاه صورت گیرد و تعویض دستی آن سبب خرابی خودرو می شود. این کار در تعمیرگاه تخصصی ساندرو مهندس ابراهیمی توسط متخصصین و با دستگاه مخصوص انجام می شود.
تعویض روغن موتور رنو ساندرو
تعویض روغن موتور همراه با فیلترها هر 7 هزار کیلومتر در تعمیرگاه تخصصی ساندرو انجام می شود. اگر از زمان تعویض روغن موتور شما بگذرد سبب جرم بستن درون موتور می شود که می بایست برای تعمیر موتور به تعمیرگاه مراجعه کنید که هزینه های اضافی را شامل می شود.
سرعت عمل بالا در تعمیرگاه ساندرو | تعمیر کامل رنو ساندرو استپ وی
تصور کنید تعمیرگاه ساندرو نتواند نیازمندی های مردم را از نظر سرعت عمل برآورده سازد . در چنین شرایطی چه اتفاقی می افتد؟ این شرایط راضی کننده نیست، زیرا مشغله هایی که امروزه بیشتر مردم دارند موجب ایجاد محدودیت های بسیاری برای آن ها شده اند. در کنار تمام این مشغله ها اگر نتوانند خودروی خود را نیز در مدت زمان کمی تعمیر کنند ، وضعیت بدتری برای آن ها رخ خواهد داد. بر این اساس مراکزی برای انجام تعمیر ساندرو مناسب است که بتواند تمام خدمات خود را با بالاترین کیفیت و بالاترین سرعت ارائه نماید.
ساندرو یک خودروی کامپکت شهری از کمپانی رنو است. که در مدل استپ وی تا حدودی به یک کراس اوور کوچک تبدیل میشه. sandero روی پلتفرم ال ۹۰ ساخته شده و نمیشه ازش انتظار آفرود داشت. اما از نظر ایمنی و رانندگی حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر رانندگی با ساندرو رو تجربه کرده باشین متوجه تفاوت های اون با خیلی از ماشین های هم رده اش شده اید. ما در تعمیرگاه تخصصی ساندرو تمامی خدمات در تمامی بخشها ، از خدمات موتوری ساندرو و استپ وی ، جلوبندی ساندرو و استپ وی، گیربکس ساندرو و استپ وی، مکانیکی ساندرو و استپ وی، برقی ساندرو و استپ وی، دیاگ ساندرو و استپ وی، برای شما در تعمیرگاه تخصصی رنو آماده کردهایم.
آشنایی بیشتر با رنو ساندرو
رنو ساندرو دنده ای و اتوماتیک
خودرو رنو ساندرو از سال 94 توسط مجموعه پارس خودرو شروع به مونتاژ شد که یک خودرو سواری و هاچ بک مناسب عبور و مرور شهری می باشد که از لحاظ ظاهری، مانند فیس لیفتی از خودرو تندر 90 و اما از لحاظ طراحی داخلی، همانند تندر 90 می باشد و اما تنها چند تغییر جزئی در آن اعمال شده است. با این وجود این خودرو در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار کشور عرضه شده است که هم اکنون تولید آن متوقف شده و در بازار خودرو می توانید نسخه های 94 تا 98 را خریداری کنید.
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی | ساندرو دنده ای | ساندرو اتوماتیک |
وزن Kg | 11.05 | 1146 |
طول mm | 4020 | 4020 |
عرض mm | 1746 | 1746 |
ارتفاع mm | 1534 | 1534 |
پیشرانه | 4 سیلندر | 4 سیلندر |
حجم موتور | 1.6 لیتر | 1.6 لیتر |
گشتاور | 140 نیوتن متر | 140 نیوتن متر |
گیربکس | 5 دنده دستی | 4 دنده اتومات |
قدرت | 105 اسب بخار | 105 اسب بخار |
شتاب 0 تا 100 KM | 10.5 ثانیه | 11.5 ثانیه |
سرعت | 175 KM/h | 170 KM/h |
مصرف ترکیبی در 100 KM | 6.7 لیتر | 8.3 لیتر |
حجم باک | 50 لیتر | 50 لیتر |
سنسور عقب | ندارد | ندارد |
ترمز ضد قفل ABS | دارد | دارد |
ترمز پارک برقی | ندارد | ندارد |
چراغ مه شکن جلو | دارد | دارد |
چراغ مه شکن عقب | دارد | دارد |
نوع فرمان | هیدرولیکی | هیدرولیکی |
تعداد ایربگ | 2 | 2 |
سیستم تهویه | دستی | دستی |
طراحی بدنه و کابین ماشین ساندرو
همانطور که پیش از این گفتیم، ساندرو بر مبنای پلتفرم خودروی لوگان (تندر) توسعه داده شده است و می توان شباهتهایی بین این دو خودرو مشاهده کرد. ساندرو و تندر به دو کلاس متفاوت تعلق دارند، بنابراین طبیعی است که طول این دو خودرو تفاوت زیادی با هم داشته باشد؛ اما ارتفاع و عرض آنها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. فاصلهی بین دو محور ساندرو، حدود ۴۲ میلیمتر کوتاهتر از تندر است، بنابراین میتوان انتظار داشت فضای در دسترس برای سرنشینهای عقب، در این خودروی هاچبک کمتر از تندر باشد.
درست مانند تندر، نمای خارجی ساندرو طراحی سادهای دارد. تقریبا در تمام بخشهای بدنهی خودرو شاهد لبههای تیز هستیم؛ موردی که در خودروی تندر نیز مشهود است. چراغهای جلوی رنو ساندرو طراحی کشیده ای دارند و نواری بهرنگ کروم آنها را به هم متصل کرده است. جلوپنجرهی ساندرو همانند سایر بخشهای آن طراحی ساده و هماهنگی مناسبی با سپر جلوی این خودرو دارد.
در نمای جانبی خودرو، مهمترین المانهای طراحی، موج روبهبالای موجود روی درهای خودرو و برجستگیهای نسبتا زیاد قوس روی چرخها است که از خودروی تندر به عاریت گرفته شده است. تنها تفاوتهای ظاهری موجود بین دو مدل دستی و اتوماتیک ساندرو در رنگ آینههای جانبی، دستگیرهی درها و زههای جانبی است؛ پارسخودرو در مدل اتوماتیک، موارد یادشده را همرنگ بدنه انتخاب کرده است، اما در مدل دستی، این المانها همگی به رنگ مشکی هستند.
چراغهای عقب خودرو عمودی هستند و بدین ترتیب ظاهر اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند. همانطور که اشاره شد، این خودرو طراحی سادهای دارد و نمیتوان از این لحاظ مورد چشمگیری در آن یافت. از بین خودروهای هاچبک تولید داخل میتوان طراحی نمونههایی مانند برلیانس H320، پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ را زیباتر از ساندرو دانست.
طراحی داخلی خودرو ساندرو
طراحی داخلی ساندرو شباهت بسیار زیادی به خودروی تندر دارد و شاید بتوان مهمترین تفاوتهای آنها را استفاده از نوارهایی به رنگ نقرهای دور دریچههای هوا و آرم رنو روی غربیلک فرمان و سفیدبودن صفحات نشانگر سرعت و دور موتور در خودروی ساندرو دانست. همانند تندر، در این خودرو شاهد تجهیزاتی مانند نمایشگر داشبورد، سیستم موقعیتیابی و سیستم سرگرمی مدرن نیستیم. انتقادی که عموم خریداران به محصولات رنو داشتند، مربوط به طراحی خستهکنندهی بدنه و بهخصوص داخل خودرو بوده است که این موضوع در ساندرو نیز صادق است. طراحی داخلی رنو ساندرو نیز به سبک قدیمی، ساده، یکدست و دلسرد کننده می باشد که این طراحی را نیز دقیقا در تندر 90 شاهد هستیم. متاسفانه طراحی داخلی ساندرو، نقطه عطفی ندارد و بسیار ساده می باشد و این در حالی است که شاید در طول دهه اخیر، طراحی خوبی را شامل میشد، اما امروزه هیچ تعریفی را نمی توان برای آن ذکر کرد چرا که هم جنس پلاستیک کابین و هم قرارگیری دکمه های بالابر برقی شیشه ها بر روی کابین، کمی ناخوشایند هستند و نمی توان آنرا در زمره خودروهایی با کابین جذاب قرار داد.
مصرف سوخت ماشین ساندرو
خودرو رنو ساندرو همان گونه که گفته شد، در لیست خودروهای مناسب شهری قرار دارد که دارای مصرف سوخت مناسب و مقرون به صرفه ای است و اگر شاخصه میزان مصرف سوخت برای شما بسیار مهم می باشد، بدون شک توصیه می شود این خودرو را در لیست خودروهای مدنظر خود قرار دهید و با در نظر گرفتن شاخصه های دیگر، آنرا بررسی کنید. مصرف سوخت ترکیبی خودرو ساندرو دنده ای 6.7 لیتر و نسخه اتومات 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد و از این رو در لیست خودروهایی با سوخت مقرون به صرفه قرار می گیرند.
استاندارد آلایندگی خودرو یورو ۴ است.
تجهیزات و آپشن های رنو ساندرو
از مهم ترین و اصلی ترین آپشن های رنو ساندرو در نسخه های دنده ای و اتوماتیک می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛
- ایربگ سرنشینان جلو
- ترمز ضد قفل ABS
- سیستم تهویه دستی
- چراغ های مه شکن عقب و جلو
- سیستم ضد سرقت
- شیشه بالابر برقی عقب و جلو
- آینه های جانبی برقی با گرمکن
- برف پاک کن و شیشه شور عقب
- سیستم صوتی
- کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین های عقب
- فرمان هیدرولیکی
- ترمز دیسکی تهویه شونده جلو
- ترمز کاسه ای عقب
ایمنی خودرو رنو ساندرو
سیستمهای ایمنی رنو ساندرو شامل کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو به همراه سوئیچ غیر فعال سازی آن، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز و کمربند ایمنی سه نقطهای برای سرنشینان عقب است. ضمن آنکه برای نصب صندلی کودک هم قلابهای ISOFIX در نظر گرفته شده است. این هاچبک همانند برادر بزرگتر خود قابلیتهای حرکتی خوبی دارد، در صورتیکه علاقمند به چابکی بالای خودرو هستید، نسخه دستی آن را به شما پیشنهاد میکنیم تا تفاوت زیاد این مدل را با رقبای داخلی اعم از پژو 206 تیپ 5، به وضوح مشاهده کنید.
از آنجایی که فرمان ساندرو از نوع دنده شانهای با تقویت هیدرولیکی یا به اصطلاح نیمه هیدرولیکی است، تعدادی از مالکان این خودرو از سفتی فرمان آن شکایت دارند، عدهای نیز از سطح پایین امکانات رفاهی داخل کابین ساندرو گله مند هستند. اما عموما شاهد رضایت مالکان از نرمی ساندرو و عملکرد آن هستیم در حالیکه بسیاری از کارشناسان، این خودرو را به رقبای چینی آن ترجیح میدهند.
عموم مردم نظر مثبتی در ارتباط با کیفیت رنو ساندرو دارند و به طور کلی، خریداران قیمت نسبتا بالای رنو ساندرو را اصلیترین ایراد آن میدانند که باعث کاهش ارزش خرید آن نسبت به پژو 206 و 207 شده است. رنو ساندرو در ارزشیابی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نیز با کسب چهار ستاره از پنج ستاره، در دسته خودروهای با کیفیتترین خودروی تولید داخل انتخاب میشود. به همین دلیل اگر کیفیت خودرو جزء الویتهای اصلی شما در خرید خورو است، حتما ساندرو را در اول لیست خود قرار دهید. شرکت پارس خودرو، رنو ساندرو را با گارانتی 24 ماهه یا 40 هزار کیلومتری (هر کدام زودتر تمام شود) عرضه میکند.
تقریبا تمام رقبای ساندرو از میان خودروهای داخلی هستند. شاید بتوان نزدیکترین رقبای خارجی این خودروی هاچ بک را مدلهای 2016 کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ دانست، اما از مهمترین رقبای داخلی و فعلی رنو ساندرو میتوان برلیانسH220، ام وی ام315، هیوندای آی 10 نام برد.
سؤالات متداول در مورد رنو ساندرو
در سیستم تعلیق ساندرو از چه ترمزی استفاده می شود؟
سیستم تعلیق این خودرو شامل یک سیستم تعلیق مک فرسون با بازوی جناقی در محور جلو و در محور عقب متشکل فنرمارپیچ و سیستم تعلیق میل پیچشی است.ترمز دیسکی در قسمت جلو و ترمز کاسه ای در عقب فعال است.
رنو ساندرو ساده با مدل استپوی چه تفاوتی دارد؟
ساندرو استپوی از نظر مشخصات فنی مشابه نسخه معمولی است و به غیر از تفاوت اندک در سیستم تعلیق و ارتفاع مقداری بالاتر، اختلاف دیگری با برادرش ندارد، اما از نظر ظاهری شاخصههایی نظیر: کاسهچراغهای مشکیرنگ، سپرهای اسپرت با کاور مشکی و دیفیوزر نمایشی، زه محافظ گلگیرها، رکاب جانبی، دستگیره دربها و آینههای جانبی نقرهای، روفرکهای روی سقف و افزایش حدود 2 و نیم سانتیمتری ارتفاع باعث شدهاند که نمونه هاچبککراس تاحدودی اسپرتتر و بهروزتر از برادرش دیده شود. البته برای دستیابی به این بهبود ظاهری باید چیزی در حدود 10 درصد هزینه بیشتر نسبت به مدل ساده پرداخت کنید که شاید برای خودرویی با مشخصات فنی مشابه، توجیه اقتصادی چندانی نداشته باشد. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که مدل منوال ساندرو در ابتدا از گیربکس JH3 با کلاچ سیمی بهره میبرد که در برابر نسخه JHQ کار شده روی استپوی ضعفهایی نظیر روغنریزی را داشت اما از اواسط سال 1396 هر دو نسخه ساندرو با گیربکس دندهای مشابه یعنی JHQ تولید شدند
رنو ساندور اتوماتیک چه امکاناتی دارد؟
این خودرو قدرت موتوری بالایی دارد و اصولا مناسب رانندگی در شهر است. این خودرو امکانات خوبی از جمله رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، چراغ مه شکن جلو و آینههای جانبی همرنگ دارد.
علاوه بر امکانات فوق این خودرو دارای حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی، حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.
موتور رنو ساندرو چیست؟
زیر کاپوت رنو ساندرو با همان پیشرانه K4M تندر روبرو میشویم که شاید از نظر اعداد و ارقام حرف خاصی در برابر رقبای توربو خود نداشته باشد اما نکته مثبت اینجاست که این پیشرانه برای سالهای طولانی در بازارمان حضور داشته و در شرایط خاص آب و هوایی و بنزین وطنی، مقاومت و بازدهی خوبی از خود نشان داده است. ضمناً این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ تنفس طبیعی، قادر است در بهترین حالت 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتنمتر گشتاور تولید نماید که برای وزن نه چندان سنگین ساندرو کافی به نظر میرسد
گیربکس رنو ساندرو از چه نوعی است؟
رنو ساندرو با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک روانه بازار شده است که مدل دستی در ابتدا از نوع JH3 بود اما از اواسط سال 96 و به دنبال مشکلاتی نظیر روغن ریزی، با نمونه JHQ مجهز به کلاچ هیدرولیکی (مشابه گیربکس منوال استپوی) جایگزین گردید. مدل اتومات هم از گیربکس معروف AL4 بهره میبرد که خوشبختانه به دنبال اصلاحات جزئی و هماهنگی بهتر با موتور، در قیاس با پژو 206 رفتار نرمتری دارد
رنو ساندرو از نظر ایمنی در چه سطحی قرار دارد؟
رنو ساندرو موفق شده 3 ستاره ایمنی از 5 ستاره موسسه معتبر Euro-NCAP را بدست آورد که هرچند این امتیاز بر مبنای استاندارهای سال 2009 میلادی کسب شده اما همچنان باعث امیدواری است
ساندرو بخریم یا نه؟
با نقد و بررسی رنو ساندرو و ساندرو استپ وی به این نتیجه می رسیم که این خودرو برای کسانی خوب است که یک ماشین با کیفیت، کابین جادار و موتور گیربکس هماهنگ می خواهند و البته به زیبایی و آپشن ها اهمیتی نمی دهند.
اگر زیبایی و ظاهر برای شما مهم است، می توانید 207 یا برلیانس را انتخاب کنید. اگر می خواهید ماشین خود را بعداً ارتقا دهید، فقط 207 را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید ماشینی داشته باشید که مشکلات کوچکی داشته باشد ساندرو گزینه خوبی است.
تسمه تایم ساندرو را در چند کیلومتر باید تعویض کنیم؟
هر60هزار کیلومتر باید تسمه تایم ساندرو را تعویض کنید و گرنه با پارگی تسمه تایم خودروی شما خاموش خواهد شد.
تعویض روغن موتور ساندرو در چند کیلومتر باید انجام شود؟
بهترین کیلومتر برای تعویض روغن موتور کیلومتر هفت هزار می باشد
روغن موتور مناسب خودروهای رنو چیست؟
روغن موتور هر خودرویی با هم متفاوت می باشد شرکت سازنده رنو فرانسه اعلام کرده که بهترین و آزمایش شده روغن مورد نیاز خودرو های گروه رنو به نام elf می باشد
روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو در چند کیلومتر باید تعویض کنیم؟
بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتومات ساندرو و استپ وی هر ۵۰ هزار کیلومتر میباشد اگر هم زودتر تعویض بشه اشکالی ندارد اتفاقها خیلی هم خوب میباشد چون دیرتر دچار خرابی میشود شما میتوانید برای تعویض روغن گیربکس ساندرو و استپ وی به مرکز تعمیرات تخصصی رنو مهندس ابراهیمی مراجعه کنید.
سلام من الان حدود 1 سالی هست ساندرو را دارم از دید فنی و امکانات دقیقا همون تندر 90 ولی در کل از دید کیفیت و نرمی خودرو خوبیه و ازش راضی هستم ممنونم از سایت خوب و کاملتون
سلام
خواهش میکنم آقا سعید ، لطف دارید
سلام به نظرمن یکی از نقاط ضعف ساندرو در برابر رقبای چینی، همین کمبود آپشن است. که جای خالی امکاناتی مثل حسگرهای پارک، سانروف، کروز کنترل و … واقعاً محسوس است.
یکی دیگه از ایرادات عمده این خودرو که مربوط به مدل ساندرو اتوماتیک است شتاب کم آن است. موتور 4 سیلندر 1. 6 لیتری ساندرو با قدرت 105 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور مشخصا برای این خودرو کافی نیست
سلام آقا طاها کاملا درست میفرمایید