با ما تماس بگبرید


تعمیرگاه تخصصی رنو مگان


مشخصات فنی خودرو رنو مگان

  • موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
  • حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: ۱۳۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۸۸ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
  • شتاب ۰ تا ۱۰۰ : ۱۱٫۱ ثانیه

مزایای رنو مگان

  • کیفیت ساخت بالا
  • فضای جادار کابین
  • اشتراک برخی قطعات فنی با تندر

معایب رنو مگان

  • هزینه نگهداری
  • تکنولوژی قدیمی جعبه‌دنده اتومات
    • طراحی ظاهری60%
      • رانندگی و عملکرد فنی60%
        • کابین و امکانات55%
          • ارزش در مقابل قیمت65%
            • کیفیت75%
             

            سرویس های دوره ای مهم مگان که باید حتما انجام شود


            1. تسمه تایم که باید در کیلومتر ۶۰ هزار تعویض گردد اگر شما تسمه تایم این خودرو را در کیلومتر تعیین شده تعویض نکنید تسمه پاره شده و به قسمت مهم موتور آسیب رسانده و هزینه های بالایی باید برای تعمیر آن بپردازید
            2. روغن گیربکس اتوماتیک که باید در کیلومتر ۵۰ هزار تعویض کنید ( اگر روغن گیربکس اتوماتیک مگان را تعویض نکنیم چه اتفاقی می افتد ؟ گیربکس اتوماتیک خیلی به کیفیت روغن حساس می باشد که اگر به موقع تعویض نگردد باعث افت فشار روغن می شود و به قطعات داخل گیربکس آسیب می رساند و باعت تقه زدن در هنگام رانندگی شده و باید برای تعمیر به تعمیرگاه مگان برده و هزینه بالایی پرداخت کنید
            3. تعویض روغن موتور به همراه فیلتر ها که باید حتما از روغن تائید شده شرکت استفاده کرد شما باید در کیلومتر ۷ هزار روغن را تعویض کنیداگه روغن موتور را دیر تعویض کنید روغن کیفیت خود را از دست داده و باعث جرم بستن در داخل موتور شده و خسارت جبران ناپذیری بر موتور خودرو وارد می شود
             

            علائم خرابی خودرو مگان

            چراغ چک خودرو :

            برای آنها که نمی دانند باید بگویم چراغ چک موتور یا نشان دهنده عیب خودرو، نمادی هست که از سوی ECU یا کامپیوتر خودرو نشان می دهد که خودرو دچار مشکل شده است.یک تعمیرکار متخصص و خبره می تواند خطایی که ایجاد می شود را تشخیص دهد، اما نمی شود پیش بینی خطا کار مشکلی است.
            با چندین روش می شود چراغ چک خودرو مگان را خاموش کرد اصلی ترین روش این است که سوئیچ را باز اما استارت نزنید یا از دکمه انتهای دسته برف پاکن استفاده کنید به طور مثال چندین مرتبه فشار داده و رها کنید تا گزینه SERVICE DUE NOW ظاهر شود سپس دکمه انتهای برف پاکن را ثابت نگه دارید بعد که این دکمه شروع به چشمک زدن کرد ماشین را روشن نموده و همین کار را در حالت روشن انجام می دهید سپس کلید را ثابت نگه داشته تا صفحه نمایش دیگر چشمک نزند این مراحل باعث ریست شدن چراغ ماشین می شود.

            خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو مگان

            گیربکس اتوماتیک خودرو مگان بسیار حساس هست و در صورت رعایت نکردن و بی توجه ای به آن باعث خرابی اش می شود یعنی اگر به موقع روغن گیربکس را تعویض نکنید یا روغن بی کیفیت استفاده کنید، فشار روغن داخل گیربکس پایین اومده و هم روغن و هم قطعات داخل گیربکس بیش از حد داغ شده و باعث خرابی شیر برقی می شود که باید در این حالت سرویس ساعت گیربکس انجام شود. گیربکس در این حالات که خراب شود تقه می زند که راننده متوجه این موضوع کاملا میشود در این حالت و وضعیت گیربکس باید به طور کامل سرویس شود.
            گیربکس از مهم ترین رابط هایی هست که موتور را به چرخ ها متصل میکند، پس حرکت خودرو از عوامل مهم و حیاتی است و اطمینان داشتن از گیربکس به طور جدی اهمیت فوق العاده بالایی دارد. این مساله حیاتی باید زیر نظر افراد متخصص انجام شود؛ تیم متخصص مهندس ابراهیمی با انجام دیاگ تخصصی، تعمیرات گیربکس، رسیدگی و کارشناسی این خودروی محبوب در خدمت شما هست.

            تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو مگان

            تعویض روغن گیربکس از اهمیت بالایی برخورد دارد ولی چرا باید توسط دستگاه مخصوص انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که نمیشود بدون دستگاه ۶ لیتر کامل عوض شود با اینکه خیلی ها از روی نداشتن بودجه کافی و یا متاسفانه نداشتن تجربه با تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه مخالفند در صورتی که اگر با دستگاه تعویض نشود یعنی پیچ تخلیه باز شود فقط ۳ لیتر روغن تخلیه می شود و ۳ لیتر دیگر که روغن کثیف هستش در داخل توربین باقی می ماند و ۳ لیتر روغن دیگری که در داخل جعبه دنده ریخته می شود با روغن کثیف که داخل مونده قاطی شده و هیچ فرقی با تعویض نکردن ان ندارد و با افت روغنی که پیش تر اشاره کردیم مواجه می شوید.

            علت ریپ زدن ماشین مگان

            یکی از مشکلاتی که رنو داران با آن مواجه میشن ریپ زدن رنو مگان می باشد اگر خودرو شما هم ریپ می زند هیچ جای نگرانی نیست شما می توانید برای رفع مشکل خودرو خود به تعمیرگاه تخصصی رنو مگان مراجعه کنید اگر می خواهید به صورت تخصصی عیب یابی شود اول باید دیاگ تخصصی رنو زده شود تا عیب اصلی مشخص بشه و تجربه های زیادی در این مورد یافته ایم را برای شما عرض میکنم اگر خودرو شما هم دچار بد کارکردن یا ریپ زدن پیدا کرده می تواند از شمع ها یا یکی از کوئل ها سوخته باشد که خودرو به زبان مکانیک تک کار میکند دلیل بعد که باعث ریپ زدن می شود سنسور اکسیژن می باشد که با خراب شدن سنسور اکسیژن خودرو بد کار میکند و هم مصرف سوخت بالا می رود دلیل بعد که باعث ریپ زدن می شود پمپ بنزین می باشد که مغزی آن ضعیف شده و فشار بنزین پایین می باشد این دلایل شایعی بود که تجربه های ما در خودرو رنو مگان بود .
            روغن ریزی اتومبیل مگان

            اگر خودرو مگان شما دچار روغن ریزی می شود از سرسیلندر می باشد زیرا که با علت بالا بودن دما موتور واشر سرسیلندر فرسوده می شود و نشت روغن شروع می شود پس باید از بالای موتور واشر سیلندر تعویض شود اگر واشر سیلندر عوض شود ولی نشتی روغن به طور کامل رفع نشده باشد پس مشکل اصلی به دلیل این می باشد که تعمیرکارتان یا شخصی که واشر خریده اید برای خودرو شما از واشر سرسیلندر اورجینالی استفاده نکرده است و به مرور این نشتی بیشتر و بیشتر می شود و در آخر ممکن است موتور یاتاقان بزند حالا یاتاقان زدن چیست؟
            یعنی روغن در موتور خیلی کم می شود به طوری که بدون روغن مانده و صدای موتور تغییر میکند بعد سر سیلندر خراب می شود و پس از آن صدای تق تق می دهد و بعد از چند کیلومتر رانندگی موتور قفل میشه و باعث می شود که کل قطعات داخل موتور هنگام رانندگی قفل می کند و به خاطر بالا بودن دمای موتور واشر هوزینگ آب یا خود هوزنگ آب مگان خراب می شود و اگر اب روغن قاطی کنه قسمت دیگری که به روغن ریزی می افتد و کاسه نمد ته میلنگ نیز خراب شده که برای تعویض کاسه نمد باید گیربکس باز شود و بعد فلایول و کاسه نمد را تازه تعویض باید کرد به طور کلی باید از این هزینه ها اجتناب کرد، چگونه؟ جواب این سوال خیلی ساده هستش با مشورت گرفتن از کارشناسان فنی خودرو می توان مشکل را با کم ترین هزینه برطرف کرد.

            مشکلات تسمه تایم

            در اکثر مواقع رنو مگان شما باید دیاگ شده شود تا دلیل آن مشخص شود، یکی از این دلایل می تواند از نامیزان بودن تسمه تایم شما باشد یا ممکن است از خراب بودن شمع های ماشین یا سوختن کوئل باشد که باید حتما تست شود تا ایراد آن پیدا و رفع شود. 5
            وقتی به تازگی تسمه تایم خود را عوض کرده اید و اگر متوجه این موضوع می شوید که تسمه تایمتون بد کار میکنه یا قول مکانیک ها تک کار میکنه پس این نشانه تنظیم نبودن تایم می باشد. این مساله اگر اتفاق بیافتد باعث هزینه هنگفتی میشود چرا؟ جواب به این سوال هم بسیار ساده می باشد اگر مکانیک خودرو شما بدون ابزارهای اختصاصی اینکار را انجام دهد بعد از تعویض تسمه تایم خودرو با لرزش کار میکنه و اگر زمان تعویض تسمه تایم عبور کند خودرو شما سوپاپ کج میکنه که بعد از سوپاپ کج کردن خودرو ی شما با هر بار استارت زدن یا روشن نمی شود و با هر بار استارت زدن بدتر می شود یا روشن می شود و خیلی با لرزش کار میکند. گروه کارشناسان ما با استفاده از جدیدترین و نوین ترین وسایل و ابزار آلات برای تست تنظیم نبودن تسمه تایم تست هایی را انجام می دهند که یکی از این تست ها می توان به استفاده از کمپرس سنج تست سوپاپ گرفت که اگر همه سیلندر ها کمپرس بالایی داشته باشند یعنی خودرو سوپاپ کج نکرده است و فقط تایم نامیزان است؛ با فشار پایین سیلندرها می توان متوجه این موضوع شد که حتی یه سیلندر نیز نشانه کج بودن سوپاپ می باشد که در کل سرسیلندر باید باز شود و سوپاپ ها تعویض شوند.

            نقد و بررسی خودرو رنو مگان

            نسل دوم رنو مگان از سال 2002 تا 2009 در خط تولید شرکت رنو فرانسه قرار داشت، این خودرو در سال های 1387 تا 1393 توسط پارس خودرو به صورت مونتاژی در کشور تولید و عرضه شد و علاوه بر مونتاژ مگان در ایران، تعداد محدودی از مدل وارداتی نیز به بازار ایران وارد شدند. که به مگان وارداتی مرسومند. رنو مگان وارداتی نیز به صورت پارس خودرویی (مونتاژی) با دو موتور 1. 6 لیتری و 2 لیتری عرضه می شود.
            رنو مگان در زمان عرضه رقبایی چون سیتروئن زانتیا، نیسان ماکسیما، مزدا 3 و حتی تویوتا کمری را در مقابل داشت و همچنان نسخه‌های دست دوم آن در بازار خرید و فروش می‌شود.

            بررسی مگان 1600

            بنابراین تولید رنو مگان با پیشرانه 1. 6 لیتری از سال 1387 آغاز شد و با افت و خیزهای متعددی تا اواخر 1393 ادامه داشت. مگان 1600 مونتاژی در ابتدا فقط تیپ E1 داشت اما از سال 1390 تیپ E2 آن نیز با تجهیزاتی بیشتر تحویل مشتریانش شد که شیشه بالابر برقی، آینه‌های برقی، مه‌شکن جلو، صندلی دوتکه عقب، سی‌دی پلیر از جمله این تجهیزات هستند.

            بررسی مشخصات فنی موتور رنو مگان

            مگان با دو موتور 1. 6 و 2. 0 لیتری به بازار عرضه شد که به ترتیب 115 و 132 اسب بخار تولید می‌کنند و برای آنها جعبه دنده دستی و اتوماتیک در دسترس بود.
            پیشرانه مگان 1. 6 لیتری، اشتراکات زیادی با پیشرانه تندر 90 دارد و فقط به دلیل برخی تفاوت‌ها در برنامه پردازشگر مرکزی و زمان‌بندی سوپاپ و... اندکی قدرتمندتر ظاهر می‌شود.
            مگان 2 لیتری شامل 16 سوپاپ که با 136 اسب‌بخار قدرت و 188(برخی منابع 191) نیوتن‌متر گشتاور حداقل روی کاغذ گزینه مناسبی برای خودرویی 1385 کیلویی به نظر می‌رسد؛
            اما در عمل شاهد شتاب‌گیری متوسطی از این سدان فرانسوی هستیم که در حالت رسمی عدد 11. 1 و در تست‌های صورت گرفته حتی اعداد بدتری را ثبت می‌کند.

            مشخصات فنی مگان 2000

            کشور سازنده فرانسه، سال (طراحی) ،2003 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، حجم موتور 1998 سی سی، تنفس موتور تنفس طبیعی، انتقال نیرو دیفرانسیل جلو، حداکثر قدرت 136 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور 188 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه، جعبه دنده 4 دنده خودکار، شتاب 0 تا 100 11. 1 ثانیه، حداکثر سرعت 195 کیلومتر در ساعت، وزن 1370 کیلوگرم، اندازه (میلیمتر) 4498 طول – 1777 عرض – 1460 ،ارتفاع ،فاصله بین دو محور 2690 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر – ،لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر – ،لیتر در هر صد کیلومتر ،مصرف سوخت ترکیبی 7. 5 لیتر در هر صد کیلومتر ،حجم باک 60 لیتر ،استاندارد آلایندگی یورو 3 میزان تولید CO2 191 ،گرم در هر کیلومتر

            بررسی امکانات و آپشن مگان 2000

            درست است که موتور داخلی مگان تیپ 1 1600 از نظر تجهیزات در فقر مطلق است و مدل های E2 خودروهای کاملی نبودند اما مدل دو لیتری شرایط بهتری داشت و امکاناتی مانند ترمز چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم استارت کارتی و دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، شیشه های برقی اتوماتیک برای تمامی درها، پرده های عقب و بغل، برف پاک کن هوشمند، چراغ های اتوماتیک، فرمان برقی، کامپیوتر مسافرتی و و غیره با توجه به سن خود خودروی آپشنال محسوب می شود.

            آپشن های رنو مگان وارداتی

            مدل های وارداتی نیز دارای آپشن های بیشتری مانند کیسه هوای جانبی بودند که متاسفانه مدل مونتاژی از آن دور ماند. نکته مثبت دیگر این است که در زمانی که خودروهایی مانند زانتیا، آوانته و مزدا 3 قدیمی با 1. 5، 3 و 4 ستاره ایمنی از Euro-NCAP به ایران فروخته می شدند، رنو مگان با 5 ستاره اولین خودروی کاملاً ایمن اعلام شد و از این نظر او به رقبای خود بسیار افتخار می کرد.
            با این حال همانطور که گفتیم تعداد کیسه های هوا در نمونه های نصب شده و در نتیجه ایمنی کلی خودرو اندکی کاهش یافت.

            امکانات رفاهی و آپشن های مگان

            کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو سیستم های پایداری و کمک راننده سیستمهای EBV و EBA به همراه ABS سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکتریکی با ضریب متغیر به همراه دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی نوع غربیلک سه شاخه اسپرت سیستمهای تهویه مطبوع،کنترل اتوماتیک، سیستم صوتی و تصویری رادیو CD، سیستمهای مولتی مدیا ،نمایشگر ساعت دیجیتال، کامپیوتر سفری، سیستم صندلیهای جلو ،تنظیم دستی به همراه کمربند ایمنی پیش کشنده به 3 نقطه اتصال سیستم صندلیهای عقب سیستم آیینه ها تنظیم برقی به همراه گرمکن سیستم شیشه ها شیشه های بالابر جلو و عقب برقی، پرده شیشه عقب و جانبی، سیستم های سقف سیستم روشنایی جلو چراغهای هالوژن به همراه مه شکن جلو، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ جلو سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب، سنسورهای پیش فعال سنسور باران، سیستم های کمک رانندگی کارت هوشمند، دکمه استارت، چراغ همراه تا منزل

            طراحی ظاهری رنو مگان

            شاید امروز برای دیدن ظاهر رنو مگان آنقدر هیجان زده نباشید و ظاهر آن را خیلی ساده یا از مد افتاده توصیف کنید. اما اگر به سال طراحی این خودرو و خودروهای هم عصر آن نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که مگان یکی از جذاب های زمان خود است و با چراغ های منحصر به فرد وحشی در زاویه و جلوپنجره منحصر به فرد خود توانسته است دل مردم را به دست آورد.

            طراحی بیرونی مگان

            مگان ظاهر عامه پسندی دارد به طوری که پیر و جوان از طراحی آن راضی اند. در حالی که خودرو های رقیب آن دوره مثل هیوندای آوانته و تویوتا کرولا فقط مورد پسند افراد میانسال است یا مزدا 3 و پروتن جن 2 بیشتر جوان پسند هستند.
            اما مگان با این ویژگی خاص برای ظاهر در بین تمام گروه های سنی محبوب شده است. البته این ویژگی مثبت در دماغه و تا حدودی در نیمرخ کناری خودرو بیشتر به چشم می خورد و وقتی به انتها می رسیم با کاهش خلاقیت و هماهنگی مواجه می شویم.
            البته اگر از عقب به مگان نگاه کنید، چراغ های جلو مشابه نیسان تینا طراحی شده اند و در صندوق عقب شکل خودرو نظر شما را جلب می کند، اما ماجرا از این قرار است که صندوق عقب مگان به خوبی با خطوط بدنه هماهنگی ندارد. و در برخی از زوایا هارمونی کلی بدنه از بین رفته است.

            بررسی طراحی داخل ماشین رنو مگان

            کابین مگان به زیبایی بیرون آن ساخته نشده است، اما همچنان طرح قابل قبولی دارد. البته سادگی بیش از حد دریچه های تهویه و طراحی فاجعه بار اهرم دنده به هیچ بهانه ای توجیه نمی شود اما در سایر قسمت ها وضعیت منطقی است و با توجه به قدمت خودرو مناسب به نظر می رسد.
            کیفیت متریال استفاده شده نیز متوسط است و نمی توان آن را خیلی خوب یا خیلی بد در نظر گرفت. البته رنو مگان مخصوصا در مونتاژ داخلی گاهی اوقات با صدای داشبورد آزار دهنده است که نشان از کیفیت ساخت ضعیف دارد.
            یکی از مزیت های کابین رنو مگان فضای جادار و نسبتا راحت در تمامی صندلی ها است که در کنار پنجره های بزرگ محیطی گرم و مناسب را برای استفاده خانوادگی فراهم می کند. صندوق عقب نیز فضای کافی را فراهم می کند و خلاصه اینکه رنو مگان در نقش یک سدان به راحتی پاسخگوی نیاز خانواده از نظر فضا خواهد بود.

            مزایا و معایب مگان

            شناخت معایب مگان و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب مگان را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

            شتاب گیر ضعیف رنو مگان

            اگرچه رنو موتور 1600 سی سی، که برای جثه بزرگ مگان مناسب نبود با موتور 2000 سی سی جایگزین کرده است، اما موتور 2000 سی سی همچنان برای یک بدنه بزرگ خودرو با وزنی معادل 1 تن و 350 کیلوگرم مناسب نیست.
            اینطور نیست که شتاب و کشش ماشین خیلی بد باشد. اگر کولر روشن باشد یا ماشین پر باشد و شیب کمی در جاده وجود داشته باشد، این عدم شتاب بیشتر مشهود است و خواهید دید که سرعت این خودرو نسبت به رقبای خود مانند زانتیا، آوانته، مزدا 3 و حتی سراتو کمتر است. پس اگر سرعت و شتاب را دوست دارید، مگان ماشین خوبی برای شما نیست و بهتر است به سراغ رقبای سریع آن بروید.

            قطعات یدکی گران و کمیاب

            فراموش نکنید که مگان چند سالی است که از تولید خارج شده و خودرویی که از تولید خارج می شود دیگر برای آن قطعه تولید نخواهد شد. پس اگر زمانی به قطعه ای برای رنو مگان خود نیاز داشته باشید در تهیه آن دچار مشکل خواهید شد و اگر به آن دسترسی داشته باشید باید هزینه زیادی برای آن بپردازید.
            از طرفی نگهداری و تعمیر مدل 2000 کمی سخت است و در نتیجه هزینه تعمیر و تعویض قطعات بالاست. پس اگر مگان به تعمیرگاه برود بدون شک هزینه زیادی به دوش شما خواهد گذاشت.

            کابین بی کیفیت در رنو مگان مونتاژی

            البته این مورد کاملا به این بستگی دارد که مدل وارداتی بخرید یا مدل مونتاژی. اگرچه تفاوت کیفیت چندانی بین مدل وارداتی و مونتاژی وجود ندارد، اما در رنگ و عایق بدنه کمی افت کیفیت وجود دارد.
            این بی کیفیتی در مقابل مدل های باکیفیتی مثل مزدا 3 و سراتو واقعا محسوس است. کیفیت رقبای ژاپنی و کره ای بهتر از مگان است و از نظر بدنه و کیفیت بدنه مگان بیشتر یک خودروی ایرانی است تا فرانسوی.

            امکانات و آپشن کم در رنو مگان

            رنو مگان عموما آپشنی ندارد که ارزش قیمتش را داشته باشد! برای مثال این خودرو کروز کنترل و حتی سانروف ندارد. آپشن هایی که هم در مزدا 3 و هم در سراتو رده بالاتر یافت می شوند، یعنی مگان از نظر آپشن ها از رقبای ژاپنی و کره ای خود عقب است.
            حتی زانتیا هم با وجود سیستم تنظیم ارتفاع قدیمی، کمی سرگرم کننده است، اما در کابین مگان به جز استارت بدون کلید آپشن جذابی وجود ندارد.

            نفوذ صدا به داخل ماشین

            همانطور که در قسمت کیفیت ذکر شد، این بی کیفیتی بیشتر در مدل های مونتاژی دیده می شود زیرا کیفیت فرم دهی بدنه چندان مناسب نیست و در صورت افزایش دور موتور به بالای 4000 دور در دقیقه صدای موتور در داخل کابین شنیده می شود.
            پس بهتر است سرعت موتور مگان را زیر 4000 دور در دقیقه نگه دارید تا صدای آزاردهنده آن را نشنوید. شاید این مورد در زانتیا کمی رایج باشد، اما در سراتو و مزدا 3 این مشکل را نمی بینیم و آزاردهنده نیست.

            طراحی غیر جذاب بدنه

            زیبایی بدنه و طراحی سلیقه ای است و نمی توان مستقیماً در مورد آن اظهار نظر و تصمیم گرفت. اما میدان مقایسه را می توان برای مگان و رقبا باز کرد. مگان، زانتیا و آوانته طراحی ساده ای دارند. شاید زانتیا کمی اسپرت تر باشد اما مگان و آوانته بسیار ساده هستند. از طرفی مزدا 3 نسبت به رقبای خود طراحی به روزتری دارد و سراتو در سادگی بسیار زیباست. بنابراین، اگر بخواهیم طراحی بدنه مگان را رتبه بندی کنیم، در بهترین حالت رتبه سوم را در کل کسب می کند.

            معایب گیربکس مگان اتوماتیک

            یکی از نقاط ضعف بزرگ رنو مگان نسبت به رقبای خود به خصوص در مقایسه با مزدا 3 و آوانته، ضعف گیربکس آن است، به خصوص اگر با این خودرو در شهر رانندگی کنید، گیربکس آن می تواند بسیار آزاردهنده باشد.
            گیربکس گهگاهی گیر دارد و در تعویض دنده و دنده عقب خوب کار نمی کند. به خصوص اگر در ترافیک هستید و مجبور هستید بارها و بارها بایستید و حرکت کنید. اما در آوانته یا مزدا 3 این مشکل اصلا به چشم نمی خورد و گیربکس بهتری نسبت به مگان دارند. البته شاید زانتیا با گیربکس دستی کمی قدیمی به نظر برسد اما همیشه گیربکس دستی خوب بهتر از گیربکس اتوماتیک بد است!

            نقاط قوت رنو مگان2000

            موارد زیر از نقاط قوت مگان 2000 می باشند:
            • سواری و فرمان پذیری نرم
            • استهلاک کم
            • کابین جادار و راحت
            • مصرف سوخت مناسب

            مصرف بنزین خودروی رنو مگان

            رنو مگان جزء یکی از خودروهایی است که دارای میزان مصرف سوخت مناسب می باشد و اگر میزان مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، بدون شک این خودرو را می توانید در لیست خودروهایی که تصمیم به بررسی آنها دارید، قرار دهید چرا که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر، تنها 7 لیتر و در نسخه 2000 نیز 7. 8 لیتر است و این در حالی می باشد که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو 405 GLX، به میزان 9 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

            تجربه رانندگی با رنو مگان

            نرمی فرمان رنو مگان با شروع حرکت قابل توجه است، دید خوب اطراف و این در کنار کیفیت خوب سواری و رفتار معقول سیستم تعلیق، حس خوبی را به فرد القا می کند. تنها چیزی که گاهی اوقات باعث آزار راننده می شود صدای نسبتا بلند درایو است که با دور موتور بالای 3000 بیش از حد انتظار به داخل کابین نفوذ می کند.
            مخصوصا در گیربکس 4 سرعته خودرو کمی سنگین تلقی می شود و در نتیجه در سرعت های بالای 120 کیلومتر بر ساعت، دور موتور کمی بالاتر از حد معمول بوده و صدای رانندگی را افزایش می دهد.
            در کل یکی از نقاط ضعف رنو مگان همین گیربکس قدیمی و نه چندان هوشمند است; که در مقایسه با اکثر رقبای زمان خود مانند مزدا 3 قدیمی یا هیوندای آوانته اتوماتیک، ضعیف تر به نظر می رسد و گاهی با اعصاب راننده بازی می کند.
            شتاب اولیه همانطور که گفتیم کاملا متوسط است و نباید انتظار هیجان زیادی از این خودرو داشت. اما با دور گرفتن این مشکلات کمتر و کمتر می شود و مگان شتاب و کشش خوبی از خود نشان می دهد.
            از نظر پایداری نیز باید گفت که اگرچه مگان به دلیل تعلیق نرم از حرکات جانبی بیشتری نسبت به رقبای ذکر شده برخوردار است، اما به راحتی تعادل خود را از دست نخواهد داد و در نتیجه می توان از جاده های پر پیچ و خم عبور کرد.
            البته نبود سیستم کنترل پایداری هوشمند امروزه مشکل ساز شده است اما با توجه به قدیمی بودن خودرو می توانیم این مشکل را نادیده بگیریم. ترمزهای دیسکی 4 دیسکی این سدان فرانسوی نیز به راننده حس اطمینان می دهد و با عملکرد قوی خود خودرو را به موقع می کشاند.

            آیا امروزه ماشین رنو مگان ارزش خرید دارد؟

            مگان همچنان خودروی خوبی است و با ایمنی خوب، کابین جادار و کیفیت سواری نرم، و ظاهر نسبتا خوبش می تواند خدمات خوبی به خانواده ایرانی ارائه دهد. از نظر سرعت و شتاب نیز اگر قصد شرکت در مسابقات اتومبیلرانی ندارید با مشکل مواجه نمی شوید زیرا قدرت و گشتاور مگان برای رانندگی عادی شهری و جاده ای کافی است.
            اما معایبی وجود دارد که می تواند شما را در انتخاب این خودرو به شک بیندازد. به عنوان مثال رنو مگان در مقایسه با خودروهای امروزی طراحی داخلی ضعیفی دارد و به دلیل نبود آپشن هایی مانند سانروف و ESP از نظر آپشن توان رقابت با چینی های روز را ندارد.
            اشکال دیگر در رفتار نه چندان هوشمندانه گیربکس اتوماتیک است که مخصوصاً در ترافیک شهری کمی عصبی می شوید.
            علاوه بر این، این محصول رنو نیز مانند اکثر هموطنان فرانسوی خود دارای پیچیدگی های فنی فراوانی است و این مشکل در کنار استهلاک نسبتا بالای خودرو، هزینه تعمیرات بیشتری را نسبت به برخی رقبا به همراه داشته است.
            بنابراین بهتر است در هنگام خرید این سدان قدیمی به وضعیت فنی آن توجه کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

            سؤالات متداول رنو مگان

            علت خطای چک گیربکس اتوماتیک مگان
            اگر در صفحۀ کیلومتر خودروی شما علامت خطای چک گیربکس (Check Gearbox)، ظاهر شد به احتمال زیاد گیربکس اتوماتیک شما دچار مشکل شده است. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید سریعاً به تعمیرگاه مراجعه کنید چرا که خودروی شما به موقع تعویض دنده را انجام نمی‌دهد و باعث می‌شود گیربکس دچار تقه زدن شود.
            علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟
            گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می‌شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور
            حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده ۳ به چه معنایی می باشد ؟
            در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده ۳ ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می‌گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
            لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟
            لرزش خودرو علت های زیر را شامل می‌شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها – خرابی پلوس
            تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان
            1) کیفیت روغن و سطح روغن (اگر روغن شما آلوده باشد بهتر است هر چه سریع‌تر آن را تعویض کنید.)
            2) سنسور فشار روغن
            3) ساعتی گیربکس
            4) شیر برقی ساعتی گیربکس
            5) سیم کشی گیربکس اتوماتیک مگان را حتما بررسی کنید.
            تعویض روغن موتور رنو مگان در چند کیلومتر باید انجام شود؟
            تعویض روغن موتور به همراه فیلتر ها که باید حتما از روغن تائید شده شرکت استفاده کرد شما باید در کیلومتر ۷ هزار روغن را تعویض کنیداگه روغن موتور را دیر تعویض کنید روغن کیفیت خود را از دست داده و باعث جرم بستن در داخل موتور شده و خسارت جبران ناپذیری بر موتور خودرو وارد می شود
            تسمه تایم مگان را در چند کیلومتر باید تعویض کنیم؟
            تسمه تایم که باید در کیلومتر ۶۰ هزار تعویض گردد اگر شما تسمه تایم این خودرو را در کیلومتر تعیین شده تعویض نکنید تسمه پاره شده و به قسمت مهم موتور آسیب رسانده و هزینه های بالایی باید برای تعمیر آن بپردازید
            روغن گیربکس اتوماتیک مگان در چند کیلومتر باید تعویض کنیم؟
            روغن گیربکس اتوماتیک که باید در کیلومتر ۵۰ هزار تعویض کنید ( اگر روغن گیربکس اتوماتیک مگان را تعویض نکنیم چه اتفاقی می افتد ؟ گیربکس اتوماتیک خیلی به کیفیت روغن حساس می باشد که اگر به موقع تعویض نگردد باعث افت فشار روغن می شود و به قطعات داخل گیربکس آسیب می رساند و باعت تقه زدن در هنگام رانندگی شده و باید برای تعمیر به تعمیرگاه مگان برده و هزینه بالایی پرداخت کنید

             

            خدمات دیگر تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی




            تعمیرگاه مهندس ابراهیمی مرکز تخصصی تعمیرات خودروهای خارجی ، با بهره گیری از بروزترین تجهیزات و کادری مجرب در کرج می باشد، از این رو می ‌توانید با خیال راحت ماشینتان را به ما بسپارید .
            شما میتوانید جهت تعیین وقت تعمیرات خودرو خود با مراجعه به صفحه تماس با ما و یا تماس با شماره های : 09127908496 نسبت به رزرو وقت اقدام فرمایید.


            6 Comments

            1. ابوالفضل محبی گفت:

              آقا سلام علیکم
              بنده یک خودرو مگان دارم که خیلی طول میکشه روشن بشود خواستم اگر محبت کنید راهنمایی کنید ایراد از کجا میتونه باشه؟؟؟؟

              • renaultkaraj گفت:

                سلام جناب محبی دلایل زیادی وجود داره که میتونه باعث دیر روشن شدن خودروی مگان بشه که باید با دستگاه دیاگ عیب یابی بشه اما عوامل آن میتونه پمپ بنزین یا سیم کشی یا صافی بنزین باشه شما میتوانید با مراجعه به آدرس موجود در سایت به تعمیرگاه مراجعه کنید تا همکاران ما با ذیاگ تخصصی رنو فشار منیفولد و فشار پمپ بنزین را تست کنند و خودرویی کامل سالم را تحویل شما دهند

            2. سبحان گفت:

              سلام آقای ابراهیمی روغن گیربکس اتوماتیک را باید در چند هزار کیلومتر تعویض کنیم؟؟ میتونید راهنمایی کنید من به تازگی مگان خریدم و اصلا اشنایی کافی با این خودرو را ندارم

              • renaultkaraj گفت:

                سلام آقا سبحان
                باید در کیلومتر ۵۰ هزار روغن گیربکس اتوماتیک را تعویض کنید
                تسمه تایم باید در کیلومتر ۶۰ هزار تعویض گردد
                تعویض روغن موتور به همراه فیلتر ها که باید حتما از روغن تائید شده شرکت
                استفاده کرد شما باید در کیلومتر ۷ هزار روغن را تعویض کنید
                اینها اطلاعات کمی در مورد مگان هست که خدمتتون ارائه دادیم و برای اطلاعات کامل تر میتونید به وبلاگ ما سر بزنید

            3. محمد گفت:

              سلام اساتید عزیز
              خداقوت.
              ماشین من در دور موتور 3000تا 3500 حدودا (کمی بیشتر یا کمتر) صدای هووومممم زیادی ایجاد میکنه ک ازار دهنده هست. دورموترهای بالاتر و پایینتر خیلی عالیه
              میخواستم ببینم شما راه کار برای رفع مشکل فوق دارید من ماشین را بیارم خدمتتون؟
              ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

            4. محمد عزيز، سلام
              بله دلايل زيادي ميتواند باعث بروز صدا در خودرو رنو مگان شود. بايد ماشين شما در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی بصورت دقيق بررسي و مشكل يابي شود.
              مي توانيد با ما تماس بگيريد تا در سريعترين زمان ممكن و با كيفيت بالا نسبت به رفع ايراد خودرو شما اقدام كنيم.
              يكي از نقاط قوت تعمیرگاه رنو مهندس ابراهیمی در كرج تعمير تخصصی خودرو رنو مگان است. با شناخت دقیق و دانش بالایی كه در مجموعه وجود دارد خودرو شما را تعمیر خواهيم كرد.
              با شماره های تماس 09127908496 يا 02691690926در تماس باشيد.
              يا حضورا به آدرس تعميرگاه رنو كرج مراجعه فرماييد:
              استان البرز، شهر کرج، ابتدای جاده چالوس، نبش میدان حافظ، تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهيمی

              منتظر دیدار شما هستیم.

            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *