رنو فلوئنس
مشخصات فنی خودرو رنو فلوئنس
- موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
- حجم موتور 2000 سی سی
- انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
- حداکثر قدرت 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
- حداکثر گشتاور 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
- شتاب 0 تا 100 10.4 ثانیه
معایب رنو فلوئنس
- واردات محدود
- بازار ضعیفتر از رقبای آسیایی
- کمبود تجهیزات در مدل دندهای
مزایای رنو فلوئنس
- ایمنی
- کیفیت ساخت
- عملکرد فنی
- فضای جادار کابین
- ترمزهای مطمئن
- تعلیقی نرمتر از النترا
- اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
- اضافهشدن مدل دندهای (نسبت به قبل فیسلیفت)
تعمیر گیربکس رنو فلوئنس
تعمیر گیربکس فلوئنس یکی از خدمات خاص و ویژهای است که در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی ارائه میشود و تمام افراد جهت رفع تمام مشکلات موجود در گیربکس و سرویس دوره ای و تعویض روغن گیربکس به راحتی میتوانند به مرکز حرفه ای ما مراجعه نمایند..
لازم به ذکر است که هزینه تعمیر گیربکس رنو فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی بسیار مناسب می باشد و تمام خدمات همراه با گارانتی ارائه می گردد.
تعویض روغن گیربکس فلوئنس
تعویض روغن گیربکس فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی | تعمیرگاه تخصصی فلوئنس صورت می پذیرد. یکی از مهم ترین گزینه ها که دارندگان خودروهای رنو می بایست در نظر داشته باشند.
کمپانی هر خودرو در دفترچه راهنمای خودرو یک زمان برحسب کیلومتر برای تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته است. توجه داشته باشید الزامی است که در همین زمان بیان شده برای تعویض روغن می بایست مراجعه کنید.
تعمیر موتور ماشین فلوئنس
تعمیر موتور خودرو یکی از گزینه های بسیار حساس و مهم می باشد که باید به وسیله افراد حرفه ای و پیشرفته ترین تجهیزات انجام شود. که خوشبختانه وجود مرکز تعمیر رنو فلوئنس تمام نگرانی ها را در رابطه با دسترسی به افراد حرفه ای جهت تعمیر موتور خودرو از میان برده است چون به راحتی می توانید تعمیر موتور رنو فلوئنس را به مجموعه فوق العاده حرفه ای مهندس ابراهیمی بسپارید.
لازم به ذکر می باشد که تعمیر موتور خودرو به وسیله افراد غیرحرفهای و مراکز تعمیر غیرمعتبر مهمترین گزینه ای است که میتواند منجر به بروز مشکلات بسیار جدی و هزینه های گزاف تعمیر گردد.
پس باید نهایت دقت را در انتخاب محل تعمیر موتور خودرو داشته باشید که خوشبختانه امکان دریافت تمام سرویس ها و خدمات خاص و ویژه در رابطه با تعبیر تمام خودروهای خارجی در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی امکان پذیر است و بدین ترتیب به تمام نگرانی ها در رابطه با عدم تعمیر صحیح خودرو به صورت کامل از بین رفته است.
تعمیر جلوبندی خودرو رنو فلوئنس
تعمیر جلوبندی از خدمات خاص و ویژهای است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و به وسیله حرفه ای ترین افراد در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی ارائه داده میشود.
میتوان به تعمیر جلوبندی رنو فلوئنس اشاره کرد با توجه به اینکه امکان تشخیص سریع مشکل موجود در بخش جلوبندی به راحتی توسط صاحبان خودروهای خارجی امکان پذیر نیست به همین دلیل باید توجه خاصی به سرویس دوره خود را بدهید و همیشه به سرویس دوره ای خودرو را در مراکز حرفه ای انجام دهید که در این حالت احتمال تشخیص مشکلات در بخشهای مختلف فوقالعاده افزایش پیدا میکند و میتوانید به تعمیر را به افرادی مطمئن و مجرب بسپارید که خوشبختانه سرویس دوره ای و همچنین تعمیر جلوبندی رنو فلوئنس صورت کاملا حرفه ای و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزار ها در مرکز تعمیر رنو فلوئنس انجام میشود.
تعمیر اتومبیل رنو فلوئنس با هزینه پایین
بحث هزینه تعمیر خودروها یکی از گزینه های بسیار مهم و اساسی است که همیشه مورد توجه صاحبان خودروهای خارجی بوده و می باشد. در اکثر مواقع هم مراکزی که در رابطه با تعمیر خودروهای داخلی تخصص دارند، معمولاً هزینههای بسیار گزافی را از صاحبان خودروهای خارجی دریافت می کننددر صورتی که هیچ وقت خدماتی که ارائه می دهند به صورت حرفهای نبوده و متاسفانه صاحبان خودروهای خارجی بعد از مدت کوتاهی دوباره مجبور به مراجعه به مراکز تعمیر دیگر میشوند.
در واقع این یک روالی است که به هیچ عنوان تا پیدا کردن مرکز تعمیر مناسب قابل رفع نمی باشد، چون اکثر مراکز تعمیری که مشغول به رفع مشکلات موجود در خودروهای داخلی هستند هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با خودروهای خارجی ندارندو همیشه از طریق آزمون و خطا و به صورت موقتی مشکلات موجود در خودروهای خارجی را برطرف میکنند.
ما در تعمیر گاه تخصصی مهندس ابراهیمی با تشخیص درست و هزینه های پایین تمامی مشکلات خودرو شما را برطرف خواهیم کرد شما می توانید با مراجعه به استان البرز، شهر کرج، ابتدای جاده چالوس، نبش میدان حافظ ، تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهيمی و با تماس با شماره های تلفن تماس : 09127908496 نسبت به رزرو وقت اقدام فرمایید
چون می تواند باعث بروز مشکلات جدی شده و منجر به بروز حوادث های ناگوار گردد که قابل جبران نباشد پس پیدا کردن مرکز تعمیر معتبر مهمترین گزینه است که هم میتواند باعث حفظ جان صاحبان خودروهای گردد و هم تمام مشکلات به صورت کامل برطرف گردد و هم از لحاظ هزینه تعمیر می تواند صرفه جویی کرد.
خوشبختانه وجود تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی باعث شده است تا تمامی نگرانی ها و مشکلات احتمالی به خاطر عدم تخصص کافی مراکز تعمیر غیر حرفه ای به صورت کامل از بین برود.به این ترتیب افراد با خیال راحت میتوانند تعمیر خودرو خود را به مجموعه ای حرفهای و افراد متخصص و مطمئن ما بسپارند.
در واقع هیچ وقت نباید تعمیر خودروهای خارجی به افراد غیرحرفهای و مجموعه های غیر معتبر سپرده شود.
چون می تواند باعث بروز مشکلات جدی شده و منجر به بروز حوادث های ناگوار گردد که قابل جبران نباشد پس پیدا کردن مرکز تعمیر معتبر مهمترین گزینه است که هم میتواند باعث حفظ جان صاحبان خودروهای گردد و هم تمام مشکلات به صورت کامل برطرف گردد و هم از لحاظ هزینه تعمیر می تواند صرفه جویی کرد.
خوشبختانه وجود تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی باعث شده است تا تمامی نگرانی ها و مشکلات احتمالی به خاطر عدم تخصص کافی مراکز تعمیر غیر حرفه ای به صورت کامل از بین برود.به این ترتیب افراد با خیال راحت میتوانند تعمیر خودرو خود را به مجموعه ای حرفهای و افراد متخصص و مطمئن ما بسپارند.
آشنایی بیشتر با رنو فلوئنس
این خودرو فرانسوی از محصولات شرکت رنو است. فلوئنس یکی از سدانهای متناسب و یا به اصطلاح متوسطی است که در دو نوع مختلف تا به امروز تولید شده است؛ این خودرو در دو نوع E2 و E4 در بازارهای جهانی از جلمه بازار خودرو ایران عرضه میشود و از طرفداران بسیاری برخوردار است. این اتومبیل چه از لحاظ فنی و زیبایی و چه از نظر فناوری خودروهای جدید حرفهای زیادی برای گفتن دارد. البته گفتنی است که فاصله امکانات و فنی این دو مدل آن چنان از هم دور نیست و به اختلاف بسیاری کمی، حکم برادری را در میان محصولات دیگر رنو ایفا میکنند. خودرو رنو فلوئنس مانند دیگر خودروهایی که در بازار ایران خرید و فروش میشوند شناخته شده نیست و هنوز مهجور مانده است اما با توجه به توانایی و زیبایی که دارد و البته قیمت مناسباش به زودی به یکی از گزینههای به صرفه در صف خرید خودرو قرار میگیرد. این خودرو در سال 2014 وارد خط تولید شد و به سرعت وارد بازار شد.
یکی از اولین نکاتی که در مورد رنو فلوئنس در ظاهر آن نظر بسیاری را به خود جلب کرده است این است که رنو فلوئنسی که در ایران مورد استفاده قرار گرفته است از نظر طراحی ظاهری کمی شکل و شمایلاش با نمونه مشابه آن در کشورهای دیگر متفاوت است. این تفاوت ظاهری مربوط به قسمت جلوی اتومبیل میشود که بسیاری متوجه تفاوت جلو پنجره این اتومبیل با نسخه دیگر کشورها میشوند. به انصاف نمیتوان گفت که نسخهای که ما در دسترس داریم بدتر و یا حتی بهتر از نسخه خارجی آن است اما این نکته که کدام را بپسندیم دیگر به سلیقه خودرو سواران برمیگردد. یکی از ویژگیهای ظاهری خودرو رنو فلوئنس تناسبی است که بین اجزای آن رعایت شده است. همه میدانیم بیش از زرق و برق، ویژگی که زیبایی را برای یک جسم همیشگی میکند تناسب بین اجزا است. فلوئنس نیز پیرو همین سیاست توانسته ظاهری برای خود به هم بزند که تا مدتها از مد نیافتد. طراحی چشم گربهای فلوئنس باعث شده با چهرهای جنگنده در زمان حرکت و ظاهری نجیب در زمانی که خودرو خاموش است به شمایل او داده شود. خطوطی که در هر دو طرف، درب ها و در قسمت جلو و عقب اتومبیل قسمتهای صندوق عقب و کاپوت و چراغها را از هم جدا کرده است بسیار منظم و در عین حال با رعایت زیبایی شناختی انجام شده است. دو چراغ زیر چراغهای اصلی جلو خودرو تعبیه شده است که دید در شب را برای راننده آسانتر میکند. آرم رنو هم که مثل همیشه در میان پرههای از جنس پلاستیک خاص این خودرو چشم نواز به نظر میرسد. آینه بغلهای این خودرو نیز به چراغهای راهنما مجهز است و قابلیت تاشو دارند. چراغهای قسمت عقب خودرو که با درب صندوق عقب آن همتراز هستند نیز از طرحی منحصر به فرد شبیه به نوک نیزه بهره گرفتند. دو چراغ کوچک هم در قسمت انتهایی عقب خودرو تعبیه شده اند که برای نشان دادن راهنما به کمک میآیند.
به محض ورود به خودرو رنو فلوئنس باز با همان هارمونی که در طراحی ظاهری این خودرو دیدهاید رو به رو میشوید. در واقع، طراحی جادار و مرتب داخلی این خودرو یک سر و گردن از طراحی ظاهری آن بالاتر است. اگر بخواهیم در مورد صندلیهای خودرو صحبت کنیم باید بگوییم که ارگونومی ستون فقرات به خوبی در تمام صندلیهای رنو فلوئنس رعایت شده است. نشیمنگاه صندلیها نیز به طور کاملا استاندارد طراحی شده تا تمام قسمتهای نشیمن سرنشینان را پوشش دهد. صندلی های عقب این خودرو مانند صندلیهای جلو ابعاد استاندارد یک سرنشین را در نظر گرفته و جاگیری سرنشینان را به خوبی پوشش میدهد. در قسمت کنسولی و رو به صندلیهای عقب، دو خروجی سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است که تهویه هوا در قسمت عقب خودرو را به خوبی انجام میدهد. برای طرفداران موسیقی و صدای خوب این مژده داده میشود که در کنار هر کدام از صندلیهای عقب یک بلندگو و یک توییتر قرار دارد و یک ساب ووفر نیز در قسمت پشت سر صندلیهای عقب قرار گرفته است. در میان دو صندلی عقب یک زیر دستی با دو جای لیوان تعبیه شده است که سفر را دلچسب تر میکند. روکشهای صندلیهای رنو فلوئنس نیز از کیفیت و جنس خاصی میان پارچه و چرم درست شده است و ویژه خودروهای نسل جدید رنو است. صندوق عقب این خودرو نیز بسیار جادار است و برای جا دادن وسایل موردنیاز احتیاج به سوار کردن وسایل روی صندلیهای ماشین نخواهید داشت.
در کنار فرمان فلوئنس امکانات بسیاری مانند دکمه استارت تعبیه شده است که با فشار دادن آن و بدون نیاز به کلید ماشین میتوانید اتومبیل را روشن کنید. دسته سنسور نور هم در کنار فرمان قرار گرفته است که به راننده این امکان را میدهد که بر اساس نور محیط، نور چراغها را تنظیم کند. سنسور باران نیز در قسمت راست فرمان و در دسترس راننده قرار گرفته است که با استفاده از آن میتوانید به راحتی در مواقع موردنیاز میتوانید آن را فعال کنید. سیستم تهویه مطبوع این خودر نیز که در قسمت بالای سیستم صوتی قرار گرفته است به صورت اتوماتیک عمل میکند؛ البته در مورد سیستم تهویه هوای مطبوع خودرو نکته جالب این است که برای هر کدام از سرنشینان خودرو به طور جداگانه این امکان را ایجاد میکند که هر کدام به طور جداگانه بتوانند دمای هوای دلخواهشان را انتخاب کنند. برای تنظیم آینههای بغل رنو فلوئنس نیز نیاز به تنظیم دستی ندارید و به خاطر برقی بودنشان به راحتی می توانید تنظیمشان کنید. سانروف هم یکی دیگر از امکانات این خودرو به حساب میآید که البته نوع سانروف آن ساده است و به اصطلاح سانروف پاناروما نیست. در کنار دو صندلی جلو این خودرو نیز دو دکمه وجود دارد که میتوان با کمک این دکمهها گرم کنهای صندلیها را به طور مجزا فعال کرد. اگر کلید خودرو را در دست داشته باشید و به طرف خودرو بیاید، فقط لازم است دستگیره درب را بگیرید و با فشار دادن دکمه روی دستگیره، درب خودرو را باز کنید. به عبارت سادهتر، این رنو فلوئنس مجهز به سیستم بدون کلید است.
برای بسیاری از افراد نرم بودن فرمان در حین حرکت بسیار مهم است و رنو فلوئنس بخوبی از پس این مهم برآمده است. حتی این نرمی شامل حال جعبه دنده این خودرو نیز میشود و به راحتی عملیات تعویض دنده صورت میگیرد. نقطه کور در فلوئنس نیست به خودروهای دیگر بسیار کمتر است و راننده دید مناسبی نسبت به اطراف دارد. در دو طرف فرمان دو دکمه وجود دارد که برای تنظیم کروز موتور استفاده میشود. دو دکمه هم در سمت راست فرمان به نام های R و O قرار گرفته اند که O کروز موتور را خاموش میکند و اگر دکمه R را بزنید، سرعت موتور به حالت تنظیم برمیگردد. شتاب 0 تا 100 رنو فلوئنس 15 ثانیه است. پیشرانه این خودرو 4 سیلندره است و با 16 سوپاپ تولید نیرو میکند. حجم موتور 2000 سی سی است و قدرت موتور به 143 اسب بخار می رسد. گشتاور آن نیز 195 نیوتون متر است و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر در ساعت میرسد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو رنو فلوئنس نیز 8/7 لیتر در هر صد کیلومتر است.
در بررسی رنو فلوئنس در بخش فنی، موتورهای خودروی رنو فلوئنس در دو نمونه این خودرو متفاوت است. نمونه جعبه دنده دستی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه و با حجم ۱۶۰۰ سی سی با توان تولید نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار بهره می برد. نمونه جعبه دنده اتومات این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی سی با توان تولید نیرویی برابر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بهره می برد. شتابی که این موتور به خودرو می دهد برابر ۱۰ ثانیه در سرعت صفر تا ۱۰۰ است. همچنین جعبه دنده های این خودرو یکی از نوع ۶ سرعته و دیگری از نوع CVT اتومات است. سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای است که به راحتی ناهمواری های جاده را جدب می کند و تکان های کمتری را به اتاق این خودرو منتقل می کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
در بخش ایمنی رنو فلوئنس دارای دو کیسه هوا در نمونه دستی بوده و مجهز به سیستم ترمز ABS و EBA و سیستم کنترل پایداری ESP می باشد. بر اساس تست انجام شده توسط موسسه EURO NCAP می توان امتیاز ایمنی این خودرو را، حتی با دو کیسه هوا، در حدود ۴ ستاره ایمنی ارزیابی نمود. همچنین این خودرو در نمونه اتومات امتیاز ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه معتبر اروپایی دریافت کرده است.
در بررسی رنو فلوئنس متوجه آن خواهید شد که این خودرو از امکانات خوبی برخوردار است، از جمله این امکانات می توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، حسگر دنده عقب، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، آینه های جانبی برقی، استارت دکمه ای و کارت هوشمند رنو، سامانه مدیریت پیمایش، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم کنترل مسیر، نمایشگر میزان باد لاستیک، سانروف، سیستم صوتی Arkamys با قابلیت ایجاد صدای سه بعدی و ورودی USB و iPod، نمایشگر لمسی مجهز به سیستم ناوبری و قابلیت اتصال با بلوتوث، آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور و باران اشاره نمود. صندوق عقب این خودرو نیز فضای باری معادل ۵۳۰ لیتر در اختیار شما قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که این امکانات در نمونه های دستی و اتومات رنو فلوئنس فرق خواهد کرد.
ابتدا به بررسی کیفیت قسمت های داخلی کابین می پردازیم ، مواد استفاده شده در داشبورد کیفیت نسبتا خوبی دارند اما برای درها و سایر قسمت های داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده ، و کیفیت غربیلک فرمان هم نسبتا خوب است، مونتاژ قطعات بسیار عالی است همانطور که گفتیم رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۷ مونتاژ ترکیه است و کیفیت بالایی درمونتاژ دارد و ایرادی به چشم نمی خورد.
خودرو را روشن کرده، از آنجایی که اکثر قطعات موتوری فلوئنس با همکاری شرکت نیسان ساخته شده صدای موتور شباهت زیادی با خودرو های این شرکت دارد هنگامی که در خودرو را می بندیم و شیشه ها بالا باشد اصلا صدایی از موتور شنیده نمی شود ولی مقداری که گاز می دهیم صدا داخل می آید که البته این موضوع طبیعی است ، کلاچ ، فرمان و دنده این خودرو فوق العاده نرم هستند و اصلا حس دنده ای بودن فلوئنس حتی در ترافیک برای شما آزار دهنده نیست.
اکنون خودرو را در دنده۱ قرار می دهیم متوجه می شویم که دنده و کلاچ خوب و هماهنگ عمل می کنند زمانی که شروع به حرکت می کنیم خودرو سریع دور میگیرد و باید دنده را ۲ کنیم اما به دلیل متفاوت بودن ضریب دنده ها شما می توانید تا سرعت ۶۰کیلومتر در ساعت با دنده ۲ حرکت کنید یا همان سرعت ۶۰تا را با دنده ۴ حرکت کنید که از این لحاظ فوق العاده سواری جذابی را به شما می دهد بر خلاف نسخه اتومات فلوئنس نسخه دنده ای فوق العاده چابک است کافی است هنگام سبقت گرفتن دنده معکوس بدهید و مقداری گاز دهید تا خودرو از جا کنده شود و به سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر برسید.
ما مقداری در جاده خاکی و آسفالتی که سطح آن خراب بود با خودرو رانندگی کردیم و متوجه شدیم مقداری صدا داخل کابین هست که اصلا آزار دهنده نیست و فقط به دلیل خشک بودن قطعات داخل کابین است ولی در کل خودرو سواری فوق العاده نرمی دارد که شما زمانی که با این خودرو در جاده رانندگی می کنید اصلا خسته نمی شوید و در سرعت های بالا هم کنترل لازم را بر روی ماشین دارید و فرمان برقی این خودرو در سرعت های پایین و داخل شهر بسیار نرم است اما در جاده هرچه سرعت بالاتر می رود فرمان سفت تر می شود اما نکته منفی که ما در سواری های طولانی با این خودرو متوجه شدیم صندلی های خودرو هستند که زیاد راحت نیست و این به دلیل فرم صندلی ها نیست بلکه به دلیل جنس آنهاست که ممکن است مقداری برایتان خسته کننده باشد.
در مجموع اگر شما یک خودروی خانوادگی میخواهید که فضای داخلی و صندوق بزرگ داشته باشد و همچنین نمی خواهید برای خرید خودرو زیاد هزینه کنید و فقط یک ماشین میخواهید که برای سفر های داخل و یا خارج شهر داشته باشید یکی از گزینه های فوق العاده عالی رنو فلوئنس دنده ای است که از خرید آن پشیمان نمی شوید از مزایا این خودرو میتوان به مصرف سوخت فوق العاده کم ، سواری نرم و راحت ، شتاب عالی (که البته همین شتاب میتواند در ترافیک برایتان مشکل ساز شود چون شما هنگام راه افتادن با خودروی جلویی می رسید اما به لطف ترمز های فوق العاده خوب جای نگرانی نیست)، ترمز های عالی که به جرات میتوان آنها را در رده خودرو های آلمانی قرار دهیم ،ظاهر نسبتا جذاب و اقتصادی بودن خودرو میتوان اشاره کرد.
اما نکات منفی که میتوانیم به آنها اشاره کنیم خشک بودن قطعات داخل کابین که باعث میشود بعضی اوقات اتاق صدا دهد و در ابتدا که شما سوار این ماشین می شوید احساس می کنید دید خوبی ندارید که بعد از مدتی رانندگی با این خودرو عادت خواهید کرد و اصطلاحا ابعاد ماشین دستتان می آید از نکات منفی دیگر بازار فروش دسته دوم ضعیف تر نسبت به رقبای کره ای است و بازار قطعات مصرفی این خودرو به نحوی نیست که قطعات پیدا نشود از آنجایی که قطعات رنو مگان و L90 و همچنین نیسان ماکسیما هم برای این خودرو مناسب است.
پس در قطعات مصرفی مشکلی نخواهید داشت شاید فقط برای قطعات خاص یا ظاهری که آن هم رنو در اکثر شهر های ایران نمایندگی فعال دارد و نکته آخر باید لاستیک های خوبی را روی این خودرو قرار دهیم به دلیل سنگین و دیفرانسیل جلو بودن و شتاب بالا لاستیک هایی بجز ژاپنی و آلمانی بر روی این خودرو دوام خوبی ندارند.
رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال 2009 معرفی شد و در سال 2012 فیس لیفت شد. البته همین مدل فیس لیفت هم در سال 2015 یک بهروزرسانی را دریافت کرد و تغییراتی در چهره آن رخ داد. از جمله در چراغها و جلو پنجره.
فلوئنس در بازار جهانی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد و با ورود به ایران هم به خودرو محبوبی تبدیل نشد. علت این اتفاق، علاوه بر طراحی نه چندان جذاب آن، به قیمت بالای آن بازمیگردد. فلوئنس در مدل قدیمی مشکلاتی داشت که رنو تصمیم به برطرف کردن این ایرادات گرفت و کیفیت سواری آن را ارتقا داد.
رنو فلوئنس جدید کمی در جزئیات متفاوت از مدل قبلی است. از جمله در چراغهای جلو و عقب و نیز نمای جلو به همراه جلو پنجره و ورودیهای هوای موجود بر روی بدنه. رینگها هم کمی تغییر کردهاند و در مجموع باید طراحی فلوئنس 2016 را بهتر از مدل 2012 بدانیم.
طراحی کابین رنو فلوئنس را میتوان خوب ارزیابی کرد و باوجود سادگی، بهتر از نمای بیرونی جلوه میکند. یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد قرار گرفته. کنسول وسط از بخشهای مجزایی تشکیل شده و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه و ورودیهای هوا کاملا جدا از یکدیگر به نظر میرسند. صندلیهای موجود در فلوئنس مدل قدیمی چندان راحت نبود ولی رنو در فلوئنس 2016 این نقطه ضعف را تاحدودی پوشش داد و کیفیت سواری فلوئنس کمی بهتر شد.
رنو فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه میشود. مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران از یک موتور 2.0 لیتری سیلندر بهره میبرد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. فلوئنس خودرو چندان سریعی نیست و نباید انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جادهای خودرو راحت و مناسبی است.
فلوئنس از نظر آپشنها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. از جمله آپشنهای در نظر گرفته شده برای آن میتوانیم به 6 کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دنده عقب، گرمکن صندلیهای جلو، چراغهای جلو هالوژنی، سانروف و کروز کنترل اشاره کنیم.
رنو فلوئنس در حال حاضر در مدلهای دست دوم در بازار به فروش میرسد. فلوئنس به هیچ وجه بازار دست دوم خوبی ندارد و به سختی به فروش میرسد. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمیشود. اگر قصد خرید خودرویی در این بازه قیمتی و این کلاس دارید، میتوانید به سراغ کیا سراتو، مزدا 3 و هیوندای النترا بروید.
طراحی ظاهری فلوئنس
یکی از اولین نکاتی که در مورد رنو فلوئنس در ظاهر آن نظر بسیاری را به خود جلب کرده است این است که رنو فلوئنسی که در ایران مورد استفاده قرار گرفته است از نظر طراحی ظاهری کمی شکل و شمایلاش با نمونه مشابه آن در کشورهای دیگر متفاوت است. این تفاوت ظاهری مربوط به قسمت جلوی اتومبیل میشود که بسیاری متوجه تفاوت جلو پنجره این اتومبیل با نسخه دیگر کشورها میشوند. به انصاف نمیتوان گفت که نسخهای که ما در دسترس داریم بدتر و یا حتی بهتر از نسخه خارجی آن است اما این نکته که کدام را بپسندیم دیگر به سلیقه خودرو سواران برمیگردد. یکی از ویژگیهای ظاهری خودرو رنو فلوئنس تناسبی است که بین اجزای آن رعایت شده است. همه میدانیم بیش از زرق و برق، ویژگی که زیبایی را برای یک جسم همیشگی میکند تناسب بین اجزا است. فلوئنس نیز پیرو همین سیاست توانسته ظاهری برای خود به هم بزند که تا مدتها از مد نیافتد. طراحی چشم گربهای فلوئنس باعث شده با چهرهای جنگنده در زمان حرکت و ظاهری نجیب در زمانی که خودرو خاموش است به شمایل او داده شود. خطوطی که در هر دو طرف، درب ها و در قسمت جلو و عقب اتومبیل قسمتهای صندوق عقب و کاپوت و چراغها را از هم جدا کرده است بسیار منظم و در عین حال با رعایت زیبایی شناختی انجام شده است. دو چراغ زیر چراغهای اصلی جلو خودرو تعبیه شده است که دید در شب را برای راننده آسانتر میکند. آرم رنو هم که مثل همیشه در میان پرههای از جنس پلاستیک خاص این خودرو چشم نواز به نظر میرسد. آینه بغلهای این خودرو نیز به چراغهای راهنما مجهز است و قابلیت تاشو دارند. چراغهای قسمت عقب خودرو که با درب صندوق عقب آن همتراز هستند نیز از طرحی منحصر به فرد شبیه به نوک نیزه بهره گرفتند. دو چراغ کوچک هم در قسمت انتهایی عقب خودرو تعبیه شده اند که برای نشان دادن راهنما به کمک میآیند.
طراحی داخلی رنو فلوئنس
به محض ورود به خودرو رنو فلوئنس باز با همان هارمونی که در طراحی ظاهری این خودرو دیدهاید رو به رو میشوید. در واقع، طراحی جادار و مرتب داخلی این خودرو یک سر و گردن از طراحی ظاهری آن بالاتر است. اگر بخواهیم در مورد صندلیهای خودرو صحبت کنیم باید بگوییم که ارگونومی ستون فقرات به خوبی در تمام صندلیهای رنو فلوئنس رعایت شده است. نشیمنگاه صندلیها نیز به طور کاملا استاندارد طراحی شده تا تمام قسمتهای نشیمن سرنشینان را پوشش دهد. صندلی های عقب این خودرو مانند صندلیهای جلو ابعاد استاندارد یک سرنشین را در نظر گرفته و جاگیری سرنشینان را به خوبی پوشش میدهد. در قسمت کنسولی و رو به صندلیهای عقب، دو خروجی سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است که تهویه هوا در قسمت عقب خودرو را به خوبی انجام میدهد. برای طرفداران موسیقی و صدای خوب این مژده داده میشود که در کنار هر کدام از صندلیهای عقب یک بلندگو و یک توییتر قرار دارد و یک ساب ووفر نیز در قسمت پشت سر صندلیهای عقب قرار گرفته است. در میان دو صندلی عقب یک زیر دستی با دو جای لیوان تعبیه شده است که سفر را دلچسب تر میکند. روکشهای صندلیهای رنو فلوئنس نیز از کیفیت و جنس خاصی میان پارچه و چرم درست شده است و ویژه خودروهای نسل جدید رنو است. صندوق عقب این خودرو نیز بسیار جادار است و برای جا دادن وسایل موردنیاز احتیاج به سوار کردن وسایل روی صندلیهای ماشین نخواهید داشت.
امکانات و آپشن های خودرو رنو فلوئنس
در کنار فرمان فلوئنس امکانات بسیاری مانند دکمه استارت تعبیه شده است که با فشار دادن آن و بدون نیاز به کلید ماشین میتوانید اتومبیل را روشن کنید. دسته سنسور نور هم در کنار فرمان قرار گرفته است که به راننده این امکان را میدهد که بر اساس نور محیط، نور چراغها را تنظیم کند. سنسور باران نیز در قسمت راست فرمان و در دسترس راننده قرار گرفته است که با استفاده از آن میتوانید به راحتی در مواقع موردنیاز میتوانید آن را فعال کنید. سیستم تهویه مطبوع این خودر نیز که در قسمت بالای سیستم صوتی قرار گرفته است به صورت اتوماتیک عمل میکند؛ البته در مورد سیستم تهویه هوای مطبوع خودرو نکته جالب این است که برای هر کدام از سرنشینان خودرو به طور جداگانه این امکان را ایجاد میکند که هر کدام به طور جداگانه بتوانند دمای هوای دلخواهشان را انتخاب کنند. برای تنظیم آینههای بغل رنو فلوئنس نیز نیاز به تنظیم دستی ندارید و به خاطر برقی بودنشان به راحتی می توانید تنظیمشان کنید. سانروف هم یکی دیگر از امکانات این خودرو به حساب میآید که البته نوع سانروف آن ساده است و به اصطلاح سانروف پاناروما نیست. در کنار دو صندلی جلو این خودرو نیز دو دکمه وجود دارد که میتوان با کمک این دکمهها گرم کنهای صندلیها را به طور مجزا فعال کرد. اگر کلید خودرو را در دست داشته باشید و به طرف خودرو بیاید، فقط لازم است دستگیره درب را بگیرید و با فشار دادن دکمه روی دستگیره، درب خودرو را باز کنید. به عبارت سادهتر، این رنو فلوئنس مجهز به سیستم بدون کلید است.
مشخصات فنی ماشین رنو فلوئنس فرانسوی تبار
برای بسیاری از افراد نرم بودن فرمان در حین حرکت بسیار مهم است و رنو فلوئنس بخوبی از پس این مهم برآمده است. حتی این نرمی شامل حال جعبه دنده این خودرو نیز میشود و به راحتی عملیات تعویض دنده صورت میگیرد. نقطه کور در فلوئنس نیست به خودروهای دیگر بسیار کمتر است و راننده دید مناسبی نسبت به اطراف دارد. در دو طرف فرمان دو دکمه وجود دارد که برای تنظیم کروز موتور استفاده میشود. دو دکمه هم در سمت راست فرمان به نام های R و O قرار گرفته اند که O کروز موتور را خاموش میکند و اگر دکمه R را بزنید، سرعت موتور به حالت تنظیم برمیگردد. شتاب 0 تا 100 رنو فلوئنس 15 ثانیه است. پیشرانه این خودرو 4 سیلندره است و با 16 سوپاپ تولید نیرو میکند. حجم موتور 2000 سی سی است و قدرت موتور به 143 اسب بخار می رسد. گشتاور آن نیز 195 نیوتون متر است و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر در ساعت میرسد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو رنو فلوئنس نیز 8/7 لیتر در هر صد کیلومتر است.
بررسی بخش فنی
در بررسی رنو فلوئنس در بخش فنی، موتورهای خودروی رنو فلوئنس در دو نمونه این خودرو متفاوت است. نمونه جعبه دنده دستی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه و با حجم ۱۶۰۰ سی سی با توان تولید نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار بهره می برد. نمونه جعبه دنده اتومات این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی سی با توان تولید نیرویی برابر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بهره می برد. شتابی که این موتور به خودرو می دهد برابر ۱۰ ثانیه در سرعت صفر تا ۱۰۰ است. همچنین جعبه دنده های این خودرو یکی از نوع ۶ سرعته و دیگری از نوع CVT اتومات است. سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای است که به راحتی ناهمواری های جاده را جدب می کند و تکان های کمتری را به اتاق این خودرو منتقل می کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
نگاهی به فلوئنس از لحاظ ایمنی
در بخش ایمنی رنو فلوئنس دارای دو کیسه هوا در نمونه دستی بوده و مجهز به سیستم ترمز ABS و EBA و سیستم کنترل پایداری ESP می باشد. بر اساس تست انجام شده توسط موسسه EURO NCAP می توان امتیاز ایمنی این خودرو را، حتی با دو کیسه هوا، در حدود ۴ ستاره ایمنی ارزیابی نمود. همچنین این خودرو در نمونه اتومات امتیاز ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه معتبر اروپایی دریافت کرده است.
امکانات رفاهی خودرو
در بررسی رنو فلوئنس متوجه آن خواهید شد که این خودرو از امکانات خوبی برخوردار است، از جمله این امکانات می توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، حسگر دنده عقب، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، آینه های جانبی برقی، استارت دکمه ای و کارت هوشمند رنو، سامانه مدیریت پیمایش، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم کنترل مسیر، نمایشگر میزان باد لاستیک، سانروف، سیستم صوتی Arkamys با قابلیت ایجاد صدای سه بعدی و ورودی USB و iPod، نمایشگر لمسی مجهز به سیستم ناوبری و قابلیت اتصال با بلوتوث، آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور و باران اشاره نمود. صندوق عقب این خودرو نیز فضای باری معادل ۵۳۰ لیتر در اختیار شما قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که این امکانات در نمونه های دستی و اتومات رنو فلوئنس فرق خواهد کرد.
تجربه رانندگی با فلوئنس دنده ای
ابتدا به بررسی کیفیت قسمت های داخلی کابین می پردازیم ، مواد استفاده شده در داشبورد کیفیت نسبتا خوبی دارند اما برای درها و سایر قسمت های داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده ، و کیفیت غربیلک فرمان هم نسبتا خوب است، مونتاژ قطعات بسیار عالی است همانطور که گفتیم رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۷ مونتاژ ترکیه است و کیفیت بالایی درمونتاژ دارد و ایرادی به چشم نمی خورد.
خودرو را روشن کرده، از آنجایی که اکثر قطعات موتوری فلوئنس با همکاری شرکت نیسان ساخته شده صدای موتور شباهت زیادی با خودرو های این شرکت دارد هنگامی که در خودرو را می بندیم و شیشه ها بالا باشد اصلا صدایی از موتور شنیده نمی شود ولی مقداری که گاز می دهیم صدا داخل می آید که البته این موضوع طبیعی است ، کلاچ ، فرمان و دنده این خودرو فوق العاده نرم هستند و اصلا حس دنده ای بودن فلوئنس حتی در ترافیک برای شما آزار دهنده نیست.
اکنون خودرو را در دنده۱ قرار می دهیم متوجه می شویم که دنده و کلاچ خوب و هماهنگ عمل می کنند زمانی که شروع به حرکت می کنیم خودرو سریع دور میگیرد و باید دنده را ۲ کنیم اما به دلیل متفاوت بودن ضریب دنده ها شما می توانید تا سرعت ۶۰کیلومتر در ساعت با دنده ۲ حرکت کنید یا همان سرعت ۶۰تا را با دنده ۴ حرکت کنید که از این لحاظ فوق العاده سواری جذابی را به شما می دهد بر خلاف نسخه اتومات فلوئنس نسخه دنده ای فوق العاده چابک است کافی است هنگام سبقت گرفتن دنده معکوس بدهید و مقداری گاز دهید تا خودرو از جا کنده شود و به سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر برسید.
ما مقداری در جاده خاکی و آسفالتی که سطح آن خراب بود با خودرو رانندگی کردیم و متوجه شدیم مقداری صدا داخل کابین هست که اصلا آزار دهنده نیست و فقط به دلیل خشک بودن قطعات داخل کابین است ولی در کل خودرو سواری فوق العاده نرمی دارد که شما زمانی که با این خودرو در جاده رانندگی می کنید اصلا خسته نمی شوید و در سرعت های بالا هم کنترل لازم را بر روی ماشین دارید و فرمان برقی این خودرو در سرعت های پایین و داخل شهر بسیار نرم است اما در جاده هرچه سرعت بالاتر می رود فرمان سفت تر می شود اما نکته منفی که ما در سواری های طولانی با این خودرو متوجه شدیم صندلی های خودرو هستند که زیاد راحت نیست و این به دلیل فرم صندلی ها نیست بلکه به دلیل جنس آنهاست که ممکن است مقداری برایتان خسته کننده باشد.
جمع بندی تجربه رانندگی با خودرو رنو فلوئنس
در مجموع اگر شما یک خودروی خانوادگی میخواهید که فضای داخلی و صندوق بزرگ داشته باشد و همچنین نمی خواهید برای خرید خودرو زیاد هزینه کنید و فقط یک ماشین میخواهید که برای سفر های داخل و یا خارج شهر داشته باشید یکی از گزینه های فوق العاده عالی رنو فلوئنس دنده ای است که از خرید آن پشیمان نمی شوید از مزایا این خودرو میتوان به مصرف سوخت فوق العاده کم ، سواری نرم و راحت ، شتاب عالی (که البته همین شتاب میتواند در ترافیک برایتان مشکل ساز شود چون شما هنگام راه افتادن با خودروی جلویی می رسید اما به لطف ترمز های فوق العاده خوب جای نگرانی نیست)، ترمز های عالی که به جرات میتوان آنها را در رده خودرو های آلمانی قرار دهیم ،ظاهر نسبتا جذاب و اقتصادی بودن خودرو میتوان اشاره کرد.
اما نکات منفی که میتوانیم به آنها اشاره کنیم خشک بودن قطعات داخل کابین که باعث میشود بعضی اوقات اتاق صدا دهد و در ابتدا که شما سوار این ماشین می شوید احساس می کنید دید خوبی ندارید که بعد از مدتی رانندگی با این خودرو عادت خواهید کرد و اصطلاحا ابعاد ماشین دستتان می آید از نکات منفی دیگر بازار فروش دسته دوم ضعیف تر نسبت به رقبای کره ای است و بازار قطعات مصرفی این خودرو به نحوی نیست که قطعات پیدا نشود از آنجایی که قطعات رنو مگان و L90 و همچنین نیسان ماکسیما هم برای این خودرو مناسب است.
پس در قطعات مصرفی مشکلی نخواهید داشت شاید فقط برای قطعات خاص یا ظاهری که آن هم رنو در اکثر شهر های ایران نمایندگی فعال دارد و نکته آخر باید لاستیک های خوبی را روی این خودرو قرار دهیم به دلیل سنگین و دیفرانسیل جلو بودن و شتاب بالا لاستیک هایی بجز ژاپنی و آلمانی بر روی این خودرو دوام خوبی ندارند.
نقد کارشناسی رنو فلوئنس
رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال 2009 معرفی شد و در سال 2012 فیس لیفت شد. البته همین مدل فیس لیفت هم در سال 2015 یک بهروزرسانی را دریافت کرد و تغییراتی در چهره آن رخ داد. از جمله در چراغها و جلو پنجره.
فلوئنس در بازار جهانی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد و با ورود به ایران هم به خودرو محبوبی تبدیل نشد. علت این اتفاق، علاوه بر طراحی نه چندان جذاب آن، به قیمت بالای آن بازمیگردد. فلوئنس در مدل قدیمی مشکلاتی داشت که رنو تصمیم به برطرف کردن این ایرادات گرفت و کیفیت سواری آن را ارتقا داد.
رنو فلوئنس جدید کمی در جزئیات متفاوت از مدل قبلی است. از جمله در چراغهای جلو و عقب و نیز نمای جلو به همراه جلو پنجره و ورودیهای هوای موجود بر روی بدنه. رینگها هم کمی تغییر کردهاند و در مجموع باید طراحی فلوئنس 2016 را بهتر از مدل 2012 بدانیم.
طراحی کابین رنو فلوئنس را میتوان خوب ارزیابی کرد و باوجود سادگی، بهتر از نمای بیرونی جلوه میکند. یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد قرار گرفته. کنسول وسط از بخشهای مجزایی تشکیل شده و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه و ورودیهای هوا کاملا جدا از یکدیگر به نظر میرسند. صندلیهای موجود در فلوئنس مدل قدیمی چندان راحت نبود ولی رنو در فلوئنس 2016 این نقطه ضعف را تاحدودی پوشش داد و کیفیت سواری فلوئنس کمی بهتر شد.
رنو فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه میشود. مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران از یک موتور 2.0 لیتری سیلندر بهره میبرد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. فلوئنس خودرو چندان سریعی نیست و نباید انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جادهای خودرو راحت و مناسبی است.
فلوئنس از نظر آپشنها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. از جمله آپشنهای در نظر گرفته شده برای آن میتوانیم به 6 کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دنده عقب، گرمکن صندلیهای جلو، چراغهای جلو هالوژنی، سانروف و کروز کنترل اشاره کنیم.
رنو فلوئنس در حال حاضر در مدلهای دست دوم در بازار به فروش میرسد. فلوئنس به هیچ وجه بازار دست دوم خوبی ندارد و به سختی به فروش میرسد. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمیشود. اگر قصد خرید خودرویی در این بازه قیمتی و این کلاس دارید، میتوانید به سراغ کیا سراتو، مزدا 3 و هیوندای النترا بروید.
سؤالات متداول رنو فلوئنس
سرویسهای دورهای گیربکس رنو فلوئنس در چه زمانی انجام می پذیرد ؟
سرویسهای دورهای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک بین ۲۰۰۰۰ کیلومتر تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر میباشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویسهای دورهای ، شرایط رانندگی میباشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود. لذا توصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین ۳۰۰۰۰کیلومتر تا ۲۰۰۰۰کیلومتر می باشد.
علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟
گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل میشود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور
حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده ۳ به چه معنایی می باشد ؟
در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده ۳ ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار میگیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟
لرزش خودرو علت های زیر را شامل میشود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچها – خرابی پلوس
تقه زدن گیربکس اتوماتیک
1) کیفیت روغن و سطح روغن (اگر روغن شما آلوده باشد بهتر است هر چه سریعتر آن را تعویض کنید.)
2) سنسور فشار روغن
3) ساعتی گیربکس
4) شیر برقی ساعتی گیربکس
5) سیم کشی گیربکس اتوماتیک را حتما بررسی کنید.
2) سنسور فشار روغن
3) ساعتی گیربکس
4) شیر برقی ساعتی گیربکس
5) سیم کشی گیربکس اتوماتیک را حتما بررسی کنید.
تعویض روغن موتور در چند کیلومتر باید انجام شود؟
بین 8000 تا 10000 کیلومتر یا حداکثر یکسال می باشد
تسمه تایم رنو فلوئنس را در چند کیلومتر باید تعویض کنیم؟
هر 60 هزار کیلومتر باید تعویض شود
روغن گیربکس رنو فلوئنس اتوماتیک در چند کیلومتر باید تعویض کنیم؟
تعویض روغن گیربکس هر 50 هزار کیلومتر می بایست صورت گیرد.
سلام آقای ابراهیمی من فلوئنس دارم و مدتی است که موتور خودرو
دیگه به نرمی حرکت نمیکنه و مصرف سوخت ماشینم بالا رفته و موتور درست روشن نمیشه علت را در کجا میبینید؟
سلام پیمان جان
در ابتدا باید عیب یابی شود تا نتیجه قطعی گرفت و مشکل درست تشخیص داده بشه اما مواردی که شما گفتید میتونه از فیلتر روغن باشه و همینطور در موارد زیر که باید تک به تک مورد بررسی قرار بگیرند
خرابی فیلترهای هوا و سنسورهای اکسیژن
تنظیم نبودن باد لاستیکها
اشکال در انژکتورهای سوخت
درجا کارکردن موتور
معیوب بودن موتور
روغن موتور بیکیفیت
خرابی و ایراد در شمع ها
خرابی و ایراد در کوئل ها و وایر ها
گرفتگی کاتالیزور و …..
شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما به آدرس تعمیرگاه ابراهیمی مراجعه کنید و تمامی مشکلات خودروی خود را در سریع ترین زمان ممکن رفع کنید و با خیالی راحت از سواری با خودروی خود لذت ببرید