با ما تماس بگیرید.


تعمیرگاه تخصصی رنو لتیتود


مشخصات فنی خودرو رنو لتیتود

  • تعداد سیلندر :6سیلندر
  • حداکثر قدرت: 233 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 329 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
  • جعبه دنده : 6 دنده خودکار
  • شتاب : 0 تا 100 8.4 ثانیه
  • حداکثر سرعت : 234 کیلومتر در ساعت

مزایای رنو لتیتود

  • آپشن های زیاد
  • سیستم تعلیق کارآمد
  • فرمان نرم
  • پیشرانه شش سیلندر قدرتمند

معایب رنو لتیتود

  • استهلاک بالای خودرو
  • مصرف سوخت چندان ایده آل نیست
  • بازار دست دوم خیلی ضعیف
    • طراحی ظاهری55%
      • رانندگی و عملکرد فنی60%
        • کابین و امکانات60%
          • ارزش در مقابل قیمت50%
            • کیفیت65%

            تعمیرات گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود



            تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود یکی از خدمات تخصصی ما می باشد. جهت تعیین وقت تعمیرگاه با شماره های : 16 284 284 021 و 09127908496 تماس حاصل فرمایید ما در مجموعه خود خدمات مختلفی را برای تعمیر گیربکس های اتوماتیک رنو لتیتود انجام میدهیم.
            تمام سعی پرسنل تعمیرگاه تخصصی لتیتود این است که خدمات خود را به بهترین شکل و با منصفانه ترین هزینه ممکن انجام دهند.تمامی مهندسان تیم ما، از مهندسان دوره دیده در خارج از کشور هستند و به تمامی گیربکس های تسلط کامل دارنداز این رو میتوانید با خیالی آسوده تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود خود را به دست مهندسان ما بسپارید.

            تعمیرگاه تخصصی خودرو رنو لتیتود


            در صورتی که همیشه برای انجام سرویس های دوره ای در کیلومتر های تعیین شده از سوی شرکت سازنده که در دفترچه خودروی شما نوشته شده است به نمایندگی رنو لتیتود مراجعه نمایید با این کار می توانید از هزینه های زیاد ناشی از انجام نشدن به موقع تعمیرات خودرو جلوگیری نمایید.
            تعویض روغن موتور به همراه فیلتر هوا و فیلتر روغن یکی از مواردی است که در هر بار سرویس دوره ای انجام می شود.البته بعضی اوقات ممکن است فیلتر هوا خودرو شما تمیز باشد و نیاز به تعویض نداشته باشد.
            بازدید و کنترل مقدار درصد باقی مانده لنت های ترمز جلو و عقب خودروی شما نیز یکی دیگر از خدمات نمایندگی رنو لتیتود می باشد.
            پیشنهاد میکنیم قبل از مراجعه حضوری از طریق فرم موجود در صفحه تماس با ما و یا تماس تلفنی با شماره های : 926 90 916-026 و 09127908496 ، روز و ساعت مورد نظر خودتان را با ما تنظیم نمایید تا در زمان مراجعه شما به مجموعه ما ، در کمترین زمان ممکن کارهای لازم برای خودروی شما انجام شود.
             

            تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین لتیتود شامل خدماتی همچون :


            • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود
            • سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود
            • تعویض روغن گیربکس رنو لتیتود
            • بازدید فنی گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود با یک سال گارانتی
            • عیب یابی و نمایش ایراد گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود به صورت رایگان
            • مشاوره صحیح رانندگی با گیربکس رنو لتیتود میباشد.
            در صورتی که درباره هزینه و قیمت قطعات و یا خدمات سوال دارید نیز می توانید همین حالا با ما تماس حاصل نمایید.لازم به توضیح است که تلفن های تعمیرگاه رنو لتیتود در انتهای همین صفحه برای شما نوشته شده است.
            برای اعلام هزینه دقیق نیاز است به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته است بیاورید. زمانی که شما به تعمیرگاه تخصصی رنو لتیتود مراجعه می‌کنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی می‌کنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود، هزینه را به شما اطلاع می‌دهیم و در صورت تمایل شما شروع به کار می‌کنیم.
            کم شدن قدرت و شتاب خودرو، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه‌های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می‌تواند باشد.

            نکته مهم


            در ماشین رنو لتیتود از تسمه تایم برای انتقال حرکت از میل لنگ به میل سوپاپ استفاده نشده است.

            این نکته را برای این توضیح دادیم چون خیلی از افراد که این خودرو را دارند فکر میکنند دارای تسمه تایم می باشد. مسئله ای که در زمینه ی نگهداری از خودرو لازم و ضروری است که به آن توجه ویژه ای شود پمپ بنزین برقی می باشد که توصیه می شود تا حد امکان اجازه ندهید باک بنزین نزدیک به خالی شدن بشود.چون در زمانی که باک بنزین نسبتا پر باشد ، پمپ بنزین برقی در بنزین شناور است و این موضوع باعث می شود موتور الکتریکی پمپ خنک شود و خنک باقی بماند. اما در حالتی که باک بنزین خالی باشد ، بنزین زیادی در ارتباط با پمپ بنزین نمی باشد و به احتمال زیاد دمای موتور الکتریکی آن بیش از اندازه بالا می رود. اگر این موضوع در فصل گرما و تابستان اتفاق بیفتد ، به احتمال زیاد منجر به نیم سوز شدن یا سوختن پمپ بنزین می شود که در این حالت ممکن است ناگهان خودرو خاموش شود و با استارت زدن های متوالی هم روشن نشود.
            در هر صورت اگر خودروی شما دچار این عیب و مشکل شد می توانید آن را به تعمیرگاه رنو لتیتود به آدرس استان البرز، شهر کرج، ابتدای جاده چالوس، نبش میدان حافظ ، تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهيمی بیاورید.
             
            عیب‌های شایع در خودرو لتیتود

            یکی از قطعات جلوبندی که معمولاً بیشتر از بخش‌های دیگر سیستم تعلیق دچار عیب می‌شود، کمک‌فنرها هستند. خراب‌شدن کمک‌فنرها معمولاً خودش را با نوسان بیش از اندازه خودرو بعد از عبور از دست‌اندازها نشان می‌دهد. مورد دیگری که خراب‌شدن آن باعث می‌شود خودرو در میان راه یا جاده خاموش شود و دیگر توان حرکت کردن نداشته باشد، پمپ‌بنزین برقی می‌باشد.
            معمولا در نمایندگی توصیه می‌شود که تاحدامکان اجازه ندهید باک بنزین خیلی خالی شود، به‌اندازه‌ای که هشدار کم بودن بنزین در صفحه پشت آمپر روشن شود. دلیل این امر این است که زمانی که باک خودروی‌تان خیلی خالی می‌شود موتور برقی پمپ‌بنزین با بنزین تماس نخواهد داشت همین مسئله موجب عدم خنک کاری در موتور الکتریکی می‌شود نکته مهم : در صورتی که خودروی شما نیاز به عیب یابی با دستگاه دیاگ داشته باشد ، به دلیل اینکه ما در تعمیرگاه رنو لتیتود ، دیاگ اصلی رنو را در اختیار داریم ، می توانیم به راحتی کد های خطا را مشاهده نماییم.
            همان طور که توضیح داده شد ما در تعمیرگاه رنو لتیتود انواع خدمات عیب یابی ، سرویس دوره ای و تعمیرات تخصصی را برای همه بخش های این خودرو ارائه می دهیم.
            همچنین در صورتی که نیاز به تعویض قطعه ای باشد ، بعد از هماهنگی با شما آن قطعه را تعویض میکنیم و نکته مهم این است که فقط از قطعات اصلی و مورد تایید شرکت سازنده خودرو استفاده میکنیم.

            نقد و بررسی رنو لتیتود

            سدان‌های میان سایز یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های خودرویی هستند که تا پیش از هجوم همه‌جانبه کراس اوورهای جمع‌وجور بخش وسیعی از مشتریان را به سوی خود کشانده و فروش بالایی در مقایسه با سایر محصولات خودرویی برای خود کسب می‌کردند.
            در کشور ما نیز سدان‌های خانوادگی همچنان مورد توجه ویژه خریداران قرار دارند؛ محصولاتی همچون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و لیفان ۸۲۰ جزو نام‌آشناترین مدل‌های موجود در این بخش به شمار می‌روند. خودروسازان فرانسوی نظیر کمپانی رنو نیز که جای خالی یک سدان سایز متوسط را در سبد محصولات خود به جهت رقابت با تولیدات معروف کره‌ای و ژاپنی به طور واضح احساس کرده بودند، دل را به دریا زده و در سال ۲۰۱۰ مدل رنو لتیتود را در نمایشگاه خودرو مسکو به نمایش درآوردند.
            رنو لتیتود تا پیش از ارائه مدل جذاب تلیسمان حکم پرچم‌دار محصولات شرکت رنو را بر عهده داشت تا اینکه نهایتا در سال ۲۰۱۵ تولید آن به خط پایان رسید و مدل محبوب رنو تالیسمان جایگزین آن شد. رنو لتیتود بر پلتفرم D گروه رنو نیسان استوار شده که محصولات دیگری همچون نیسان تیانا، نیسان مورانو و ماکسیما ۲۰۱۵ نیز بر پایه این پلتفرم طراحی و توسعه داده شده‌اند.
            رنو لتیتود در قالب مدل‌های 2011 و 2012 وارد بازار ایران شد و تصمیم داشت تا بخشی از بازار رقبای پرطرفدار کره‌ای را از آن خود کند؛ با این وجود هماوردان کره‌ای سرسخت‌تر از آن بودند که جایگاه والای خود را به این مدل جدید فرانسوی واگذار کنند. در این مقاله شما را با جزییات بیشتری پیرامون ویژگی‌های فنی، ظاهری و وضعیت فروش رنو لتیتود آشنا خواهیم کرد.

            طراحی بدنه شکیل!

            لتیتود زمانی وارد بازار شد که هیوندا سوناتا YF با طراحی انقلابی و خیره‌کننده تمامی حواس‌ها را معطوف به خود کرده بود و کمتر کسی حواسش به ارائه مدل جدید فرانسوی متمرکز شد. طراحی بدنه رنو لتیتود در مقایسه با هیوندا سوناتا وای اف چندان پیچیده و پرآلایش نبود اما می‌توانست رقیب مناسبی برای محصولاتی همچون تویوتا کمری از لحاظ ظاهری باشد. همچنین خانواده‌ها و مشتریان مسن‌تر که علاقه چندانی به پیچ و تاب‌های آن‌چنانی خطوط طراحی بدنه اتومبیل خود ندارند، از ظاهر نسبتا ساده اما مجلل رنو لتیتود لذت برده و آن را به طراحی پیچیده و مدرن سوناتا وای اف ترجیح می‌دادند. در حال حاضر نیز رنو لتیتود با ارائه یک نوع شمایل آرام و متشخص، با وجود گذشت حدود ۱۰ سال از عرضه آن به بازار همچنان می‌تواند نیازهای بصری و دیداری مشتریان را به نحو مطلوب برآورده ساخته و کلاس شخصیتی والایی برای مالک خود به دنبال آورد. بدنه کشیده، چراغ‌های بزرگ، استفاده به جا از نوارهای کرومی به ویژه در انتهای ستون C، طراحی مناسب سپر، درب صندوق و جلوپنجره کرومی از ویژگی‌های بارز طراحی ظاهری رنو لتیتود به شمار می‌روند که جلوه مناسب و قابل قبولی را برای این خودرو فرانسوی به ارمغان آورده‌اند.

            طراحی داخلی رنو لتیتود

            با ورود به کابین این سدان سگمنتE فرانسوی مطمئنا از حضور در آن و مشاهده کیفیت بالای ادوات مختلف لذت خواهید برد؛ صندلی‌های راحت و جادار، داشبورد نسبتا بزرگ با طراحی زیبا که به ویژه نسبت به محصولات هم‌عصر خود کاملا جذاب جلوه می‌کند، غربیلک فرمان خوش‌ دست و چینش جذاب دکمه‌ها روی کنسول میانی حجیم و همچنین تونل جعبه دنده، همگی جزو ویژگی‌های مثبت کابین رنو لتیتود به شمار می‌روند. استفاده از تریم داخلی دورنگ و همچنین تزیینات طرح چوب نیز سبب زیبا و لوکس‌تر به نظر رسیدن کابینت رنو لتیتود شده است. تزیینات استیل-کرومی رنگ روی کنسول میانی، دستگیره درها، غربیلک فرمان و سایر بخش‌ها نیز حس و حال تشریفاتی‌تر و مجلل‌تری به فضای داخلی این خودرو بخشیده است.
            با این حال طراحی کابین رنو لتیتود در مقایسه با محصولات امروزی اندکی قدیمی به نظر می‌رسد که البته با وجود گذشت ۱۰ سال این مورد قطعا چندان نمی‌تواند برای خریداران آزاردهنده باشد. متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات مختلف نیز از نوع نسبتا با کیفیت بوده و می‌تواند به راحتی رضایت مشتریان را برآورده سازد. همچنین کابین رنو لتیتود فضای تقریبا جادار و مطلوبی را برای حضور پنج سرنشین بزرگسال فراهم آورده و محدودیت چندانی برای آنها ایجاد نخواهد کرد. صندوق عقب جادار رنو لتیتود نیز قابلیت پذیرش اسباب و وسایل مسافرت‌های خانوادگی را داشته و دغدغه خانواده‌ها را از این لحاظ تا حد امکان کاهش می‌دهد.
            در مجموع باید عنوان کرد که فضای داخلی رنو لتیتود چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ فاکتورهای کاربردی و جادار بودن در سطح مطلوبی قرار داشته و یکی از بهترین‌ها در میان محصولات مشابه به شمار می‌رود.

            تجهیزات و امکانات لتیتود

            رنو لتیتود با مدل privilege و در قالب نسخه‌های فول و نیمه فول روانه بازار ایران شد و در ادامه به مهمترین تجهیزات موجود در این خودرو اشاره خواهیم کرد: سامانه کنترل پایداری و لغزش، سیستم تثبیت‌کننده سرعت یا کروز کنترل، حسگرهای پارک در هر دو سمت به علاوه سنسور باران و حسگر فشار باد لاستیک‌ها، سیستم ترمز ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، تنظیم ارتفاع نور به صورت خودکار، چرخش زاویه چراغ‌ها هنگام عبور از پیچ، مه شکن، سیستم شستشوی چراغ‌ها، چراغ مشایعت، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی bose ، 10 عدد اسپیکر ۳۰۰ وات و آمپلی‌فایر، نمایشگر مرکزی ۷ اینچی با کنترلر، سامانه نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، درگاه usb و AUX، نمایشگر ۴.۲ اینچی، کامپیوتر سفری، شش عدد کیسه هوا (ویژه راننده و سرنشین جلو + ایربگ جانبی)، پشت سری اکتیو، کمربند پیش‌کشنده و محدودکننده، کارت هوشمند، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع کابین به صورت سه‌گانه به علاوه خوشبوکننده و دریچه تهویه عقب، هشت حالت تنظیمات برقی برای صندلی راننده به علاوه تنظیم گودی کمر و مموری، صندلی سرنشین هشت حالته برقی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، گرمکن برای صندلی‌های جلو، ماساژور ویژه صندلی راننده، روکش صندلی چرمی، برق ۱۲ ولت، آینه وسط حساس به نور، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه‌بالابر آنتی ترپ.

            جعبه دنده پرقدرت ماشین لتیتود

            رنو لتیتود برخلاف حریفان کره‌ای که عمدتا به پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری مجهز هستند، نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور شش سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۳.۵ لیتر دریافت می‌کند. نتیجه بهره‌مندی از چنین پیشرانه‌ای، انتقال ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به سوی محور جلو است که شتاب ۰ تا صد معادل ۸.۴ ثانیه برای این سدان ۱۶۱۵ کیلوگرمی در پی داشته است. حداکثر سرعت رنو لتیتود حدود ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. بنابراین واضح است که در اینجا با یک سدان نسبتا چابک طرف هستیم که البته مصرف سوخت آن نیز به ویژه در سطح شهر (با توجه به حجم بالای پیشرانه) کمی بیش از حد معمول خواهد بود. جهت رفع این مشکل یک باک ۷۰ لیتری برای رنو لتیتود در نظر گرفته شده است.

            رقبا و وضعیت فروش ماشین رنو لتیتود

            از جمله مهمترین رقیبان رنو لتیتود می‌توان ‌به هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری، نیسان تیانا و با کمی ارفاق، محصول ارزان‌قیمت‌تر چینی یعنی لیفان ۸۲۰ اشاره کرد. همان‌طور که در ابتدا بیان شد، وضعیت خرید و فروش رنو لتیتود به دلایل مختلف نسبت به محصولات کره‌ای در بازار ایران چندان رونقی نداشته و مالکان این محصول جهت فروش اتومبیل خود باید مدتی صبر پیشه کنند تا مشتری مناسب برای رنو لتیتود خود پیدا کنند. با این حال کیفیت ساخت بالا و سواری مطلوب این خودرو به قوت خود همچنان باقی است و اگر نیاز ندارید که اتومبیل خود را خیلی زود بفروشید، می‌توانید از رنو لتیتود به عنوان یک سدان خانوادگی باکیفیت و مناسب استفاده کنید.
            مدل های فعلی رنو Latitude عبارتند از:
            • Latitude 2.0 dCi
            • Latitude 2.5 V6
            • Latitude Luxe 2.0 dCi
            • Latitude Luxe 2.5 V6

            نقد کارشناسی خودرو لتیتود

            رنو لتیتیود یک سدان نیمه لوکس فرانسوی است که معرفی آن به سال 2010 بازمی‌ گردد . لتیتیود به عنوان لوکس ‌ترین محصول کمپانی رنو شناخته می‌ شد و هدف از عرضه آن ، رقابت با خودروهایی نظیر تویوتا کمری ، هیوندای سوناتا ، مزدا 6 و کیا اپتیما بود . لتیتیود با استفاده از پلتفرم D گروه رنو نیسان ساخته شده و در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM5 شناخته می ‌شود .
            رنو لتیتیود از نظر ظاهری یک قدم روبه جلو بزرگ از سوی رنو برای حرکت به سمت زبان طراحی کاملا جدید بود . لتیتیود در مقایسه با سایر محصولات رنو طراحی پخته ‌تری دارد و البته کمی یاد آور طراحی آسیایی‌ هاست . لتیتیود ابعاد بزرگی دارد و همین ابعاد بزرگ موجب ایجاد فضای داخلی بزرگ شده است .
            طراحی کابین رنو لتیتیود هم امیدوار کننده است و سوار شدن در آن حس خوبی به شما خواهد داد . البته توجه طراحان رنو برای کابین لتیتیود بیشتر به سمت راننده معطوف بوده و ادوات داخلی به راحتی در اختیار راننده قرار می ‌گیرند . با وجود اینکه داشبورد به صورت یکپارچه از پلاستیک ساخته شده اما باید بگوییم کیفیت مواد به کار رفته در کابین مطلوب است . به علاوه رنو لتیتیود از نظر آپشن ‌ها یک خودرو تمام عیار محسوب می‌ شود .
            از مهم‌ ترین آپشن‌ های در نظر گرفته شده برای لتیتیود می‌ توانیم به 6 کیسه هوا ، نمایشگر با قابلیت اتصال USB و ipod و بلوتوث و مجهز به مسیریابی ، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن ، ماساژور صندلی راننده ، سانروف پانوراما ، ورود و استارت بدون کلید ، سیستم Easyseat که صندلی را به هنگام پیاده شدن به عقب می ‌برد تا پیاده شده راحت‌ تر باشد ، کروز کنترل ، چراغ ‌های اتوماتیک جلو با چرخش اتوماتیک در هنگام پیچیدن ، خم شدن خودکار آینه‌ های جانبی به هنگام انتخاب دنده عقب ، آینه‌ های جانبی برقی تاشو با حافظه ، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه با خوشبو کننده هوا و یونایزر اشاره کنیم .
            لتیتیود در بازارهای جهانی با نسخه‌ ها و موتورهای مختلفی در دسترس است و نسخه در نظر گرفته شده برای بازار ایران ، از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر بهره می ‌برد که قدرتی معادل 233 اسب بخار و گشتاوری برابر با 330 نیوتن متر تولید می ‌کند . این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ‌های جلو انتقال پیدا می‌ کند و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به زمانی کمتر از 8.5 ثانیه نیاز دارد .
            رنو لتیتیود علاوه بر موتور قدرتمند ، کیفیت سواری بالایی دارد و با وجود آپشن‌هایی چون ماساژور صندلی ، لذت دوچندانی از سوار شدن خواهد داشت . اما مشکل اصلی این سدان فرانسوی در بازار دست دوم آن است چراکه به سختی به فروش می‌ رسد .
            خودروی رنو لتیتیود در حال حاضر با قیمت نسبتا بالا در بازار به فروش می ‌رسد . از رقبای آن می ‌توانیم به هوندا آکورد ، تویوتا کمری ، تویوتا آریون ، هیوندای سوناتا ، هیوندای آزرا گرنجور، کیا اپتیما ، کیا کادنزا و رنو تلیسمان اشاره کنیم . البته تمام خودروهای یاد شده ، قیمت‌ های بالاتری در مقایسه با رنو لتیتیود دارند مگر در نسخه‌ های کارکرده است . اما با این وجود همچنان خرید لتیتیود را به دلیل وضعیت نامناسب خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش پیشنهاد نمی ‌کنیم .
            بهتر است در این بازه قیمتی به سراغ خودرو هایی چون هیوندای سوناتا ، تویوتا کمری و هیوندای آزرا در مدل‌ های دست دوم بروید .

            نقد و بررسی فضای داخلی

            استارت لتیتود 2012 دکمه ای است ، سقف پانوراما دارد ، صندلی ها چرمی بوده و دو صندلی جلو به گرمکن مجهز هستند ، صندلی های عقب با سیستم ایزوفیکس همراه شده و قفل مرکزی را در این خودرو در اختیار داریم . علاوه بر این ها سیستم کروز کنترل ، آینه وسط الکتروکرومیک ، آینه های جانبی برقی ، سیستم صوتی با ورودی USB و iPod، چراغ راهنما روی آینه های جانبی ، چرخش اتوماتیک چراغ های جلو در پیچ ، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت ، ماساژور صندلی ، سنسور باران و برف ، برف پاک کن اتوماتیک ، سیستم عقب رانده شدن صندلی حین پیاده شدن ، تکنولوژی مدیریت پیمایش ، سیستم تهویه مطبوع در این خودرو قرار داده شده اند .

            نقد و بررسی بیرون خودرو

            طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4897 ، 1823 و 1493 میلی متر است . حجم کابین 4771 لیتر است و با صندلی های تا شده ، عدد ذکر شده به 5111 لیتر می رسد . 2726 میلی متر فاصله ی بین دو محور را می سازد . این سدان دارای شیشه جلویی عریض با دید کاملا مناسب است و آینه های جانبی نیز برای رانندگی طولانی مدت عالی به نظر می رسند .

            نقد و بررسی موتور رنو لتیتود 2012 به یک موتور 6 سیلندری خورجینی با حجم 3498 سی سی و 24 سوپاپ مجهز شده است . حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور این موتور به ترتیب 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 330 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه می باشد . به سراغ جعبه دنده می رویم ؛ در لتیتود 2012 از کارخانه خودروسازی فرانسوی ، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک قرار داده شده است .
            حداکثر سرعت در این اتومبیل از 187 کیلومتر بر ساعت تا 235 کیلومتر بر ساعت خواهد بود . همین طور شتاب از صفر تا صد نیز طی 6.4 تا 11.9 ثانیه طی می شود . این خودرو به باک بنزین 70 لیتری مجهز و حد آلایندگی آن یورو 4 است . مصرف سوخت داخلی آن 15.7 لیتر بر 100 کیلومتر بوده و مصرف سوخت خارجی آن به 7.5 لیتر بر 100 کیلومتر می رسد . همین طور مصرف سوخت ترکیبی این محصول خانواده ی رنو نیز 10.5 لیتر بر 100 کیلومتر است .

            نقد و بررسی ایمنی خودرو

            اگر بخواهیم به امکانات ایمنی این خودرو اشاره کنیم ، باید از سیستم های ترمز مانندABS / EBA / ESP نام ببریم . همچنین در این خودرو در قسمت های جلو ، جانبی و پرده ای 6 کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین قرار داده شده است . کمربند ایمنی راننده و سرنشین کناری پیش کشنده بوده و به نسبت ضربه وارد شده هنگام تصادف ، فشار وارد آمده را محدود می کنند .
            به علاوه کمربندهای سرنشینان عقب نیز 3 نقطه ای در نظر گرفته شده است . از دیگر امکانات ایمنی این خودروی فرانسوی می توان به پشت سری هایی که برای پیشگیری از صدمه دیدن سر و گردن در زمان تصادف طراحی شده اند ، اشاره کرد . همچنین فلاشرها به شکل اتوماتیک حین تصادف فعال می گردند . و جالب است بدانید که سانروف این خودرو نیز در هنگام تصادف و برخورد به حالت ایمنی مبدل می شود . لازم به ذکر است که این خودرو از استاندارد ایمنی اروپا EuroNCAP موفق به دریافت بالاترین امتیاز یعنی 5 ستاره شده است .
            یکی از نکات درخور توجه در این خودرو تجهیزات زیاد این خودرو حتی در مدل پایه لتیتود است . ورود بدون کلید ، ( که با دور شدن از خودرو به‌ طور خودکار درها را قفل خواهد کرد ) اتصال بلوتوث ، ترمز دستی الکترونیکی ، گرمکن صندلی‌ های جلو همگی بخشی از تجهیزات موجود در این خودرو هستند . جذابیت این خودرو فقط به خاطر راحتی زیاد داخل کابین نیست بلکه کیفیت بالای قطعات به کار رفته نیز داخل این خودرو را به مکانی دلچسب تبدیل می ‌کند . مدل بنزینی 2.5 لیتری مطابق با استاندارد یورو 4 از سری موتورهای نیسان VQ است .
            نمی‌ توان گفت که این خودرو با 133 کیلو وات ( حدود 178 اسب بخار ) و 235 نیوتن متر گشتاور پر قدرت است ولی نرمی آن سواریش را دلچسب کرده‌ است .
            سواری و هندلینگ لتیتود نیز خوب و مناسب است . حتی در جاده‌ های نسبتا ناهموار هم سواری نرم و راحتی را در این خودرو خواهید داشت . در مورد تعلیق این خودرو هم باید گفت که خیلی نرم اما به اندازه کافی محکم است تا هر جایی که بخواهید با لتیتود دنبال کنید . لتیتود به عنوان یک سدان اسپورت طراحی نشده اما کمی حس اسپورت بودن را ذاتا به شما منتقل می‌ کند ، در جاده نیز از بسیاری از رقبای کره ‌ای و ژاپنی نیز بهتر عمل می ‌کند .
            فرمان هیدرولیک مدل بنزینی هم قابل توجه است ؛ این فرمان سریعا واکنش نشان می‌ دهد ، دقیق است و به همان‌جایی که شما فرمان می ‌دهید می ‌رود . از حس ابهامی هم که امروزه در بسیاری از خودروها می‌ بینید خبری نیست .
            ترمزهای لتیتود هم جالب و قابل اطمینان هستند . ترمزهایی که به خوبی عمل می ‌کنند و به همراه سیستم‌ های معمول ایمنی مانند ‌ABS، EBD، دستیار ترمز اضطراری و فعال شدن خودکار چراغ‌ های فلاشر ( جفت راهنما ) آسودگی و آرامش بیشتری را برایتان به هنگام رانندگی به وجود می ‌آورند.
            صندلی ‌های چرمی به خوبی شما را در بر می ‌گیرند اما جنسشان از نوع سخت‌ تری است . گیربکس شش سرعته تغییر دنده نرمی را برایتان فراهم می ‌کند اما اگر به فکر سبقت گرفتن و یا درگ هستید بهتر است از حالت دستی استفاده کنید تا دورهای بالاتر موتور در اختیارتان قرار گیرد .
            با وجود چنین لوازم لوکس در داخل لتیتود ، سفرهای داخل شهر در ساعات شلوغی و یا تردد در اتوبان‌‌ ها همه چیز را در اختیار خواهید داشت اما باز هم شاید داخل خودرو کسل کننده باشد .
            ده بلندگوی بوس ( BOSE ) در داخل منتظر شما هستند که توسط جمعی از مهندسین بوس و رنو صرفا برای لتیتود طراحی شده ‌اند . در این طراحی تمرکز اصلی بر محل قرارگیری بلند گو ها با توجه به جنس مواد به کار رفته در کابین بوده ‌است . در نتیجه صدای خروجی در هر ولومی کاملا واضح و با کیفیت است . برای داشتن سیستم ناوبری ماهواره ‌ای جامع در خودرو نیازی به خرید مدل Luxe ندارید ؛ چرا که این سیستم در مدل‌ های استاندارد نیز تعبیه شده ‌است . البته صفحه نمایشگر به کار رفته برای مکانی که در آن تعبیه شده کوچک به نظر می ‌رسد
            لتیتود همچنین یک نمایشگر TFT بین دو صفحه سرعت ‌سنج و دورموتور به رخ می ‌کشد که می ‌توانید اطلاعاتی از قبیل سطح روغن موتور و فشار باد لاستیک ‌ها را در آن مشاهده کنید

            سؤالات متداول رنو لتیتود

            عمر مفید باتری رنو لتیتود چه قدر است؟
            به طور متوسط باتری عمری حدود 2 سال یا 40،000 کیلومتر دارد. البته هر کدام از این موارد که زودتر فرا برسد باتری نیاز به تعویض خواهد داشت. اما از آنجاییکه عموم افراد در سال حدود 20،000 کیلومتر با خودرو رانندگی میکنند، بعد از 2 سال باتری رنو لتیتود نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.
            علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟
            گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می‌شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور
            حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده ۳ به چه معنایی می باشد ؟
            در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده ۳ ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می‌گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
            لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟
            لرزش خودرو علت های زیر را شامل می‌شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها – خرابی پلوس
            تعویض روغن گیربکس رنو لتیتود در چند کیلومتر باید انجام شود؟
            تعویض روغن گیربکس در کیلومتر 50 هزار باید انجام شود

             

            خدمات دیگر تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی




            تعمیرگاه مهندس ابراهیمی مرکز تخصصی تعمیرات خودروهای خارجی ، با بهره گیری از بروزترین تجهیزات و کادری مجرب در کرج می باشد، از این رو می ‌توانید با خیال راحت ماشینتان را به ما بسپارید .
            شما میتوانید جهت تعیین وقت تعمیرات خودرو خود با مراجعه به صفحه تماس با ما و یا تماس با شماره های : 91690926-026 ، : 16 284 284 021 نسبت به رزرو وقت اقدام فرمایید.


            2 Comments

            1. محمد ذوالقدر گفت:

              سلام به نظرمن ماشین شیک و روانی است به راننده احساس خوبی میده نرم و خوش دسته قدرت موتور عالی در رانندگی حس خاص میدهد.

            2. کاوه عبادی گفت:

              سلام لطفاً بفرمایید دوربین دنده عقب این ماشین چگونه است

            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *