با ما تماس بگیرید.

 

تعمیر جلوبندی خودرو

جلوبندی سازی

یکی دیگر از بخش های تخصصی موجود در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی بخش تعمیر جلوبندی خودرو است. جلوبندی به بخش جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه تعلیق خودرو، کاهش لرزش خودرو هنگام رانندگی روی سطوح ناهموار و انتقال حداقلی این تکان ها به اطاق خودرو را بر عهده دارد. کمک فنرها که بخش اصلی جلوبندی خودرو را تشکیل می دهند، در واقع نقش ضربه گیر را بازی می کنند و به کاهش فرسودگی و مشکلات مربوط به جعبه فرمان، دیفرانسیل، گیربکس، سیبک های فرمان خودرو و... کمک می نمایند. کیفیت تعلیق خودرو یا هندلینگ به طور مستقیم به سیستم جلوبندی خودرو مربوط می شود و هر چقدر کیفیت سیستم جلوبندی بهتر باشد لذت و کیفیت رانندگی نیز بیشتر خواهد بود.
جلوبندی خودرو شامل قطعاتی همچون فنر و کمک فنرهای جلو، اکسل، سیستم تعلیق جلو، میل موجگیر، سیستم چرخ ها، بلبرینگ و توپی چرخ ها، طبق و.. است. هر یک از این بخش ها ممکن است دچار خرابی و فرسودگی شده و مشکلاتی را سبب گردند. از جمله مشکلات مربوط به جلوبندی خودرو و علایم آن عبارتند از: لرزش فرمان خودرو به دلیل بالانس نبودن چرخ ها و خرابی بلبرینگ، انحراف خودرو به یک سمت به دلیل اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ ، گیج زدن خودرو به دلیل شل بودن میله تعادل، وجود سرو صدای نامتعارف هنگام عبور از موانع و یا سوت زدن چرخ ها.
جلوبندی خودروهای مختلف بسته به نوع طراحی و وزن خودرو متفاوت هستند و به همین خاطر برای تنظیم و تعمیرات آنها می بایست آشنایی کافی با سیستم مهندسی هر خودرو و فناوری های به کار رفته در آن وجود داشته باشد. سپردن کار تعمیر جلوبندی خودرو به افراد غیر متخصص ممکن است خسارات جبران ‌ناپذیری همچون افت شدید خودرو را در بر داشته باشد.
مجموعه تعمیرگاهی تخصصی رنو مهندس ابراهیمی آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر جلوبندی انواع خودرو های رنو و سایر برندهای خودرو است . تنها یک مکانیکی خوب میتواند خیال شما را راحت کند ، سرویس کلی و تعمیرات تخصصی را در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی تجربه کنید
  • تعمیرات جلوبندی
  • تعمیر جعبه فرمان و میزان فرمان
  • تعمیر اکسل و زیربندی
  • تعویض بوش طبق و سیبک
  • تعمیر پلوس و سر پلوس و تعویض کله پلوس
  • تعویض و تعمیرات کمک فنر و سیستم تعلیق و سگ دست
  • تعمیر میل موج گیر و میل تعادل

دلایل خرابی جلوبندی :


خرابی و نقص در جلوبندی می تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی در اینجا به مهم ترین آن ها می پردازیم :
۱ . خرابی دیسک های ترمز
خراب بودن دیسک های ترمز از علل خرابی جلوبندی خودرو است. اگر موقع ترمز گرفتن لرزش ها و تکان های شدیدی به وجود آید ، نشان دهنده این است که دیسک های ترمزها خراب شده اند و از حالت استاندارد خارج شده اند و باید آن ها را عوض کرد . لرزش های ایجاد شده توسط دیسک های ترمز می تواند روی جلوبندی خودرو تاثیر بگذارد و موجب نقص آن ها شود .

۲ . خرابی سیبک های خودرو
یکی دیگر از دلایل خرابی سیستم جلوبندی خودرو ، نقص در سیبک ها است. وقتی که سیبک ها خراب می شود و نمی تواند به خوبی در جای خود حرکت کند ، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم جلوبندی شود . سیبک ها نباید حرکتی عمودی داشته باشند. خرابی سیبک ها می تواند منجر به لرزش خودرو هنگام فرمان گیری شود که به جلو بندی آسیب می رساند .

۳ . ساییدگی یا بالانس نبودن لاستیک ها
در اولین مرحله از نگهداری از جلوبندی خودرو باید لاستیک ها خودرو را چک کنیم. در بررسی لاستیک ها باید ابتدا میزان باد لاستیک ها و بعد میزان آجآنها را اندازه گیری کنیم. ساییدگی لاستیک ها می تواند آسیب های زیادی را به سیستم جلوبندی خودرو وارد کند، به دلیل این که لاستیک کهنه لرزش بیشتری به وجود می آورد . لاستیک های جلوی خودرو بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند به همین دلیل باید نسبت به ساییدگی لاستیک های جلو حساس بود.
عامل دیگری که مسبب خرابی جلوبندی خودرو است تفاوت در اندازه آج لاستیک ها است.

۴ . نامتعادل بودن میله تعادل
میل تعادل در خودرو نقش تقسیم نیروی گشتاور در سر پیچ ها و حفظ تعادل خودرو را دارد. این میله از چرخیدن زیاد خودرو به یک سمت در پیچ ها جلوگیری می کند. این میله توسط دو بوش نگهداری می شود ، اگر این بوش ها خراب شوند، غربیلک فرمان می لرزد و به اصطلاح فرمان می زند. که این مورد آسیب جدی به جلو بندی خودرو وارد می کند .

۵ . خرابی کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودروها کمک فنر ها هستند که وظیفه خطیری در مهار ضربات جاده برعهده دارند. اگر کمک فنرها خراب شود ، لرزش های شدیدی در خودرو به وجود می آید و این لرزش ها روی سیستم جلو بندی نیز تاثیر گذار است .

۶ . بالانس نبودن چرخ ها
بالانس نبودن چرخ ها از دیگر دلایل خرابی جلوبندی خودرو است. بالانس نبودن چرخ ها موجب لرزش در فرمان خودرو می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد عیب های دیگری نیز در خودرو گردد .
تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد .


راه های جلوگیری از خرابی زودهنگام سیستم جلوبندی خودرو :


در صورت وجود نقص های مختلف در سیستم جلوبندی خودرو های رنو مانند تالیسمان ، ال ۹۰ ، داستر لتیتود ، کولیوس ، فلوئنس ،اسکالاو . . . باید سریعا وضعیت خودرو را بررسی کرده تا بتوانید مستقیماً با آن برخورد کنید . همچنین باید از لوازم یدکی اورجینال خودرو استفاده کنید و به هیچ عنوان از محصولات بی کیفیت استفاده نکنید .

تعمیر جلوبندی در تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی :



یکی از خدماتی که در "تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی" می توانید دریافت نمایید، مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر جلو بندی خودروهای رنو است. جلو بندی اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید. به همین دلیل برای تعمیرات جلو بندی باید خیلی وسواسی عمل کنید و به تعمیر گاه های معتبر مراجعه نمایید .
تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.
 

تعمیرات جعبه فرمان

میزان فرمان ( میزون فرمون )

انواع جعبه فرمان


  • جعبه فرمان دنده شانه ای و پنیون
  • جعبه فرمان هیدرولیک
  • جعبه فرمان مکانیکی
  • جعبه فرمان های جک داخل
  • جعبه فرمان های جک بیرون

نشانه های میزان نبودن فرمان

  • تغییر در حالت قرارگیری غربیلک فرمان
  • کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت
  • لاستیک سایی و از بین رفتن سریع لاستیک ها

روش های میزون فرمون

  • میزون فرمون جزئی از طریق غربیلک فرمون
  • میزون فرمون کلی از زیر خودرو و درون چال

علائم خرابی جعبه فرمان چه هستند ؟


خلاصی بیش از حد در دستگاه فرمان – سفت بودن فرمان – گیج بودن فرمان خودرو حین رانندگی – اتومبیل در حالت معمولی رانندگی به یک جهت کشیده شود – خودرو در هنگام ترمز کردن به یک سمت کشیده شود – چرخ جلو در سرعت کم لرزش داشته باشد – چرخهای جلو در سرعتهای زیاد ناپایدار است (لرزش در سرعت زیاد) – پس زدن فرمان – تایرها در سر پیچها صدای ناهنجار تولید کنند – رانندگی خشن و سخت باشد
در تعمیرگاه جلوبندی مهندس ابراهیمی همه موارد فوق تعمیر میگردد
 
تعمیرات اکسل : اکسل خودرو تیر عرضی خودرو است و اکسل به عنوان محور نصب چرخ‌ها شناخته می‌شود و خرابی این سیستم در خودروهای مختلف بسیار متداول بوده است. خرابی اکسل عقب خودرو همواره با علائمی همراه است :
  • شنیدن صدای تق تق با ریتم سریع از سمت عقب
  • شکستگی محفظه نگهدارنده گریس و نشت آن
  • تنظیم نبودن فرمان در اثر ضربه شدید
  • لرزش فرمان و خودرو در هنگام رانندگی
  • پارگی و پوسیدگی بوش اکسل عقب خودرو
  • خرابی پلوس خودرو
بنابراین اگر علائمی که گفته شد را در خودرو مشاهده کردید، توصیه می‌کنیم به تعمیرگاه مهندس ابراهیمی مراجعه کنید تا در صورت تشخیص خرابی اکسل، نسبت به تعمیر آن اقدام شود.
 

تعویض و تعمیرات سیبک


سیبک قسمتی از جلوبندی خودرو است که قسمت عمده ای از خرابی های جلوبندی و صداهای زیر خودرو از آن است، لذا برای رفع صداهای جلوبندی خودرو بایستی بررسی گردد. سیبک از چند اتصال ، بوش و یاتاقان تشکیل شده که در استقلال تعلیق چرخ های جلو نسبت به عقب خودرو موثر است. سیبک در خودرو پژو 206 همراه با طبق میباشد. در تعمیرگاه جلوبندی مهندس ابراهیمی تمامی ایرادات مربوط به جلوبندی و سیبک خودرو تعمیر و رفع و رجوع میگردد.

تعویض و تعمیرات میل تعادل و میل موج گیر


تعمیر میل تعادل قسمت شایعی در تعمیرات جلوبندی خودرو است . میل تعادل که در اصطلاحات فارسی به آن میل موج گیر نیز می گویند، سبب حفظ تعادل و ممانعت از چپ شدن خودرو می شود. این میله از جنس فولادی ساخته شده و در دو سر خود دارای بوش است و اغلب بین فاصله دو چرخ در یک محور قرار می گیرد. به این شکل می توان گفت میل تعادل یا میل موج گیر دو سر چرخ ها را به یکدیگر متصل می کند. میل تعادل همچنین با استفاده از دو اتصال محوری در دو طرف به شاسی متصل می شود .
 

تعویض و تعمیرات کمک فنر و فنر لول


کمک فنرها قسمت مهمی از جلوبندی خودرو هستند که دو کار انجام می دهند: اول کنترل حرکت فنرها و سیستم تعلیق دوم کمک فنرها تایرهای خودرو را همیشه در تماس با زمین نگه می دارد.
برخی ایرادات در کمک فنر به ظاهر قابل تشخیص است. هر گونه تغییر شکل در کمک فنر نشان دهنده یک آسیب است. در این شرایط تغییر شکل می‌تواند ناشی از تصادف یا ضربه باشد و افتادگی در محل فنرها نیز نشان دهنده نقص در آن است
. اگر روی کمک فنرها روغن وجود داشته باشد نشان دهنده نشتی روغن است. آسیب دیدن آب بندی محفظه روغن سبب نشتی آن می‌شود و در صورت روغن ریزی باید نسبت به تعویض فنرها اقدام کرد
. خودرو در سطح ناهموار نباید به طور غیر طبیعی بالا و پایین شود و اگر خودرو در سطح ناهوار حالت فنری و سر و صدا داشته باشد نشان دهنده اشکال در کمک فنرهاست و باید بررسی شود.

تعویض و تعمیرات بوش طبق


بوش طبق ( Control Arm ) ، قطعه‌ای برای اتصال قطعات مختلف در سیستم تعلیق؛ تفاوت شاخص بین سیبک و بوش طبق، در این است که سیبک‌ها در جهت‌های گوناگون حرکت میکنند؛ ولی بوش فقط می‌تواند در یک سو متحرک باشد. کاربرد اصلی بوش طبق، به‌عنوان صداگیر جهت رفع سروصدا در حین حرکت روی پستی بلندیها، حذف لرزش‌ها و تحمل مقداری از ضربات وارده به سیستم تعلیق خودرو به جهت خاصیت لاستیکی این قطعه است. قابل ذکر است که یکی علایم خرابی بوش طبق ، ایجاد سروصدا و لرزش از زیر و جلو خودرو است که نشان می‌دهد این قطعه، وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد. در تعمیرگاه جلوبندی ابتدا صدای زیربندی خودرو را کارشناسی و سپس نسبت به رفع مشکل بوش طبق ها اقدام میکنیم

 

خدمات دیگر تعمیرگاه تخصصی رنو مهندس ابراهیمی




برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید


: 16 284 284 021